אימפריית בנייה סינית רכשה 15% מאינטר תמורת 75 מיליון אירו

הרוכשים, תאגיד CRCC שנסחר בהונג-קונג לפי שווי שוק של 9.4 מיליארד דולר, יסייעו בין היתר למועדון האיטלקי לבנות אצטדיון חדש

CRCC, חברת הבנייה השנייה בגודלה בסין (China Railway Construction Corporation), הגיעה להסכם לרכישת 15% מהמניות של מועדון הפאר האיטלקי אינטר מילאנו. על-פי סוכנות הידיעות "בלומברג", תשלם החברה, שנמצאת בשליטת ממשלת סין ונסחרת בבורסה של הונג-קונג, 75 מיליון אירו עבור העסקה, מה שיעניק לאינטר הערכת שווי של 500 מיליון אירו.

בכך מאבד איש העסקים האיטלקי מאסימו מוראטי את הבעלות המלאה שלו על המועדון, לראשונה אחרי 17 שנים רצופות, בהן הקבוצה גרמה לו להפסדים כספיים כבדים במיוחד.

על-פי מתווה העסקה, CRCC תסייע לאינטר בבניית האצטדיון החדש שלה, ותיכנס לראשונה לפרויקט אדריכלי מהסוג זה. זאת למרות שהחברה מתמחה בעיקר בבניית מסילות רכבת, כבישים מהירים, שדות תעופה, נמלים ותשתיות עירוניות. זוהי ההשקעה הראשונה של CRCC שקשורה לספורט.

CRCC נסחרת בהונג-קונג לפי שווי שוק של 9.4 מיליארד דולר. את שנת 2011 היא סיימה עם הכנסות של 68.6 מיליארד דולר, ורווח נקי של 1.2 מיליארד דולר.

האצטדיון החדש שמתכננת לבנות אינטר אמור להיפתח בשנת 2017, ולהכיל 60 אלף מקומות ישיבה. אינטר תעבור לשחק בו במקום מגרש סן סירו המיתולוגי, אותו היא חולקת כיום עם יריבתה העירונית מילאן. העלות המוערכת של האצטדיון החדש היא 250 מיליון אירו.

המשקיעים החדשים של אינטר מסין מגיעים על רקע צרות כלכליות קשות של המועדון. על-פי הדוחות הכספיים הרשמיים שלה, את חמש העונות האחרונות (עד סוף 2010/11) היא סיימה עם הפסד נקי של 665.3 מיליון אירו. לפי בלוג כלכלת הכדורגל swissramble, הפסידה אינטר מאז השתלט מוראטי על המועדון ב-1995 סך של 1.3 מיליארד אירו, כש-750 מיליון אירו מתוך סכום זה נאלץ מוראטי לכסות מכיסו הפרטי.