בעוד 18 חודשים? "כך תתבצע התכנית לתקיפה באיראן"

"ידיעות אחרונות": לאחר שנתניהו ביקר את יעילות הסנקציות הבינלאומיות נגד תכנית הגרעין של איראן, האמריקנים הציגו תכנית תקיפה במידה ויקרסו "שיחות הגרעין"

המסלול האמריקני לתקיפה: לאחר שבמהלך ביקורו של שר ההגנה האמריקני פנטה התבטאו בכירים ישראלים נגד התמהמות בפעולה נגד איראן, כעת נראה כי לאמריקנים יש כבר "תכנית תקיפה" במקרה והדיפלומטיה מול משטר האייטולות תיכשל.

העיתון "ידיעות אחרונות" מפרסם היום כי במהלך ביקורו של פנטה בישראל נדונו פרטי "תכנית המגירה" האמריקנית לתקיפת משולבת של מתקני הגרעין האיראניים.לפי הערכות, התכנית שתצא לפועל עוד כשנה וחצי, תיפתח על ידי הצבת נושאות מטוסים אמריקניות במצרי הורמוז. כלי השיט יאפשרו למטוסי התקיפה האמריקנים להיכנס לטווח ממנו יוכלו להמריא ולתקוף בעומק הרפובליקה האיסלמית. בשלב השני ישוגרו טילי שיוט מסוג "טומהוק" לעבר תשתיות אסטרטגיות באירן ולמתחמי תכנית הגרעין האירנית.

לפי הדיווח, האמריקאים מעריכים כי הפצצת המתקנים תביא לדחייה בתכנית הגרעין האירנית ב-5-10 שנים. בנוסף, בממשל בוושינגטון מקווים כי פגיעה אנושה בתשתיות המדינה יובילו בסופו של דבר לשינוי המשטר האיסלמי במדינה.

בממשל האמריקני מעריכים כי ירי הטילים יכין את הקרקע לפעולה ממוקדת נגד המתקנים הגרעינים. בשלב הזה יצורפו לתקיפה מפציצים כבדים מסוג B-52, שמסוגלים לשאת פצצות "חודרות בונקרים" במשקל 50 טון. מטרת גלי ההפצצות תהיה לנטרל באופן מוחלט את היכולות הגרעיניות והקונבנציונליות של איראן.