נתוני התעסוקה הטובים דחפו את וול סטריט לעליות חדות

163 אלף משרות חדשות נוצרו ביולי - מעל הציפיות המוקדמות ■ מדד מנהלי הרכש עלה בחודש יולי ל-52.6 נקודות - גם כן מעל הצפי ■ מניית לינקדאין זינקה ב-16% ■ גם פייסבוק עלתה בכ-5%

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ו') במגמה חיובית לאור נתוני תעסוקה חזקים מהרגיל שפורסמו בארה"ב, כאשר מדדי המניות עולים לשיא שלא נראה מאז חודש מאי. הנתונים הצביעו על יצירת 163 אלף משרות חדשות ביולי, בעוד אנליסטים ציפו ל-105 אלף משרות בלבד. (לסיפור המלא)

מדד S&P 500 טיפס היום לשיא שלא נראה מאז מאי, וזאת לאחר שירד ב-1.5% ב-4 הימים האחרונים. כבר באמצע היום הגיע מחזור המסחר למחזור הממוצע של 30 הימים האחרונים. גם מחירי הסחורות מזנקים, בהובלת מחיר הנפט שעלה בכ-5% לכ-93.1 דולר לחבית - שיא של שבועיים.

"דוח התעסוקה יצא לא לפה ולא לשם", אמר לסוכנות בלומברג מארק לושיני, אסטרטג השקעות ב-Janney Montgomery Scott. "אין סיבה לפדרל ריזרב לפעול באופן מיידי, אבל באופן כללי הנתונים עדיין לא טובים כך שהפד יכול לעשות משהו בעתיד". שוק המניות הגיב השבוע בירידות להודעת הריבית של הפד לאחר שלא הוכרזו צעדי הרחבה מוניטרית להאצת הצמיחה בארה"ב. ההערכות הן כי היו"ר בן ברננקי ימתין עם ההכרזה לסוף החודש או לחודש הבא, כדי לבחון את הנתונים הכלכליים שייצאו בקרוב.

השווקים באירופה ובארה"ב הגיבו אתמול בירידות לדברים שאמר נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי, שלא נקט פעולות חדשות לטיפול במשבר החוב אך אמר כי הבנק המרכזי מגבש תוכנית פעולה שתושלם בשבועות הקרובים, והיא תכלול גם "התערבות בשוק הפתוח", כלומר רכישות אג"ח ממשלתיות כדי להוריד את התשואות.

היום, לאחר שדבריו של דראגי "עוכלו", המשקיעים מעודדים יותר מדבריו של דראגי, שהדגיש כי "האירו בלתי ניתן לפירוק". תשואות האג"ח של ספרד ואיטליה יורדות.

"אסור להמעיט בחשיבות הדברים של דראגי", כתבו כלכלני בנק קרדיט אגריקול בסקירה ללקוחותיהם. "הבנק המרכזי אמר בבירור כי הוא מוכן לנקוט צעדים כדי להוריד את תשואות האג"ח של מדינות שיבקשו סיוע חיצוני. אנו מאמינים שהבנק המרכזי ינקוט בפעולות נועזות בבוא העת".

בחזרה לארה"ב. לאחר פרסום דוח התעסוקה החיובי פורסם גם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים לחודש יולי, שעלה לרמה של 52.6 נקודות לעומת 52.1 נק' ביוני. אנליסטים ציפו למדד של 52 נק', כך שגם כאן הייתה הפתעה לטובה.

דוחות טובים ללינקדאין

ענקית כלי הרכב היפנית טויוטה הציגה היום דוחות חזקים לרבעון האחרון ואף העלתה את תחזית המכירות הגלובלית שלה. זאת, על רקע מכירות חזקות של דגמים פופולריים של טויוטה, כמון הפריוס והקאמרי, בשווקים גדולים כגון ארה"ב ויפן. טויוטה דיווחה לאחר סיום המסחר בטוקיו על תוצאות טובות ברבעון השני: רווח תפעולי של 353 מיליארד ין (כ-4.5 מיליארד דולר). זאת לעומת הפסד תפעולי של 108 מיליארד ין ברבעון המקביל אשתקד, בו סבלה החברה מהשפעות אסון הצונאמי ביפן.

הרשת לקשרים מקצועיים לינקדאין פרסמה דוחות ותחזית טובים יחסית לאחר סיום המסחר אמש. החברה דיווחה על רווח של כ-18 מיליון דולר ברבעון השני.

התוצאות של לינקדאין תמכו גם בפייסבוק , שמנייתה צנחה אתמול לשפל של 20 דולר.

חברת הביטוח AIG דיווחה רווח של 2.33 מיליארד דולר ברבעון האחרון, 1.33 דולר למניה, לעומת רווח של כ-1.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 1.06 דולר למניה לעומת צפי אנליסטים ל-57 סנט.

חברת מלאנוקס מנפיקה עוד מניות כחלק מתוכנית התגמול לעובדיה הבכירים. החברה מתכננת להנפיק עוד 1.5 מיליון מניות במחיר של 99.27 דולר, כך שבסך הכל מדובר בסכום של כ-149 מיליון דולר, כ-3.3% מהון מניות החברה (שווי השוק של החברה עומד על כ-4.25 מיליארד דולר לאחר זינוק של כ-221% מתחילת השנה).

מניית טבע המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול פרסמה החברה דוחות. בשורה העליונה הציגה טבע הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ובשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי עלה ב-14% ל-1.1 מיליארד דולר, 1.28 דולר למניה (על בסיס Non-Gaap). האנליסטים המסקרים את החברה צפו רווח למניה של 1.28 דולר והכנסות של 5.08 מיליארד דולר ברבעון. זאת, לעומת 4.2 מיליארד דולר הכנסות ורווח של 1.01 דולר למניה ברבעון המקביל, טרם איחוד פעילות ספלון.