נאסד"ק: בעיות המסחר בפייסבוק יעלו לנו הרבה מאוד כסף

בדיווח שהגישה החברה שמפעילה את הבורסה נאמר שהיא צפויה לספוג עלויות נוספות כתוצאה מ-8 תביעות משפטיות שעומדות נגדה בגין התקלות שהתרחשו ביום המסחר הראשון של מניית פייסבוק

חברת Nasdaq OMX Group שמנהלת והמפעילה את בורסת הנאסד"ק צופה כי סדרת התקלות שהתרחשו ביום המסחר הראשון במניית פייסבוק עלולות לעלות לחברה יותר מה-62 מיליון דולר שהקצתה לפיצוי המשקיעים שנפגעו מהפרשה, כך עולה מדיווח שהגישה החברה לרשויות בארצות הברית.

במסגרת הדיווח נאמר שהחברה משתפת פעולה עם חקירה שנפתחה ברשות לניירות ערך בארצות הברית בנוגע לתקלות שהתרחשו ב-18 במאי, היום בו התחילה מניית פייסבוק להיסחר בבורסת הנאסד"ק. החברה גם דיווחה שהיא מתמודדת עם 8 תביעות שהוגשו נגדה על ידי חברות מסחר בגלל אותם תקלות אך היא כינתה את התביעות הללו "חסרות בסיס".

"עד לפתרון הסוגיות הללו אנחנו מצפים לספוג עלויות נוספות שנובעות מהעלויות המשפטיות הכרוכות בתביעות שהוגשו נגדנו כמו גם החקירה של הרשות לניירות ערך", נכתב בדיווח של החברה. "יתווספו לכל אלה גם עלויות יישום שינויים טכניים במנגנוני המסחר והתקנת מערכות בקרה".

חברות המסחר הגדולות ספגו הפסדים העולים על חצי מיליארד דולר כתוצאה מהתקלות שהתרחשו במערכת המסחר ב-18 במאי. התלונה העיקרית הייתה שלא התקבלו אישורים מיידיים להוראות מסחר שהתקבלו בשעות לפני פתיחת המסחר, אלא רק לאחר מספר שעות, מה שגרם לבלבול בקרב המשקיעים.

נזכיר שרק לפני שבועיים הודיעה הנאסד"ק שהיא מקצה קופה של 62 מיליון דולר לפיצויי המשקיעים שנפגעו מהמקרה, וזאת לאחר הביקורת שנמתחה על הבורסה על חבילת הפיצויים הקודמת שהציעה החברה שכללה פיצויים בגובה של 40 מיליון דולר בלבד ושחלקם ימומשו בתור הטבות כמו דמי מסחר נמוכים יותר.