לאור העליות: עשירי תבל הוסיפו 19.4 מיליארד ד' להונם

העליות שנרשמו אתמול בבורסות העולם גרמו ל-40 האנשים העשירים בעולם להתעשר בכמעט 20 מיליארד דולר ■ הנהנה העיקרי: טייקון ביגוד ספרדי שהתעשר ב-2.8 מיליארד דולר

40 האנשים העשירים ביותר בעולם נהנו גם הם מהעליות שנרשמו אתמול בבורסות באירופה ובוול סטריט, שנבעו בעיקר מנתוני התעסוקה הטובים שפורסמו בארצות הברית, והוסיפו להונם 19.4 מיליארד דולר, כך עולה מדירוג המיליארדרים שמפרסמת סוכנות הידיעות בלומברג מדי שבוע.

על פי הדירוג מי שנהנה הכי הרבה מהעליות היה המיליארדר הספרדי אמנסיו אורטיגה שהוסיף להונו העצמי 2.8 מיליארד דולר כתוצאה מעלייה של 5.4% במחיר מניית חברת Inditex - קמעונאית הבגדים הגדולה ביותר בעולם שמחזיקה בין היתר ברשת האופנה "זארה" - שנמצאת בבעלותו. על פי המדד, אורטיגה, בן 76 הינו האדם העשיר ביותר באירופה עם הון מוערך של 45.1 מיליארד דולר.

"הסנטמנט בקרב המשקיעים השתפר מעט", אמרה כריסטין סקרפה, אסטרטגית השקעות בברקליס. "הצמיחה בשוק העבודה הינה מרכיב מרכזי בהצתת צמיחה בהיקף הצריכה מה שיוביל את הכלכלה האמריקאית קדימה".

תחילת השבוע לא בישרה טובות למשקיעים כשכבר ביום רביעי איכזב הפדרל ריזרב את המשקיעים כשיושב ראש הפד מסר הודעה לקונית לפיה הפד ינקוט בצעדים במידת הנדרש לעידוד הצמיחה בכלכלה. גם נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי איכזב את המשקיעים ביום חמישי כשקבע שעל הבנקים באירופה להגביר את האיתנות שלהם, מה ששלחת את בורסות היבשת לירידות חדות.

אך ביום שישי המגמה התהפכה: המשקיעים עיכלו את משמעות דבריו של דרגי ושלחו את בורסות אירופה לעליות. רצף החדשות הטובות נמשך עם פרסום נתוני המאקרו בארצות הברית שהצביעו על יצירת 163 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש יולי לעומת צפי ליצירת 100 אלף מקומות בלבד.