ה-FDA נתן אישור לטבע לשווק גירסה גנרית ל-Singulair

היקף המכירות של התרופה עומד על 5 מיליארד דולר ■ על פי ההערכות, טבע יחד עם מיילן ונוברטיס יכולות להשתלט על שני שליש מהיקף המכירות של התרופה תוך זמן קצר

מנהל המזון והתרופות בארצות הברית (ה-FDA) העניק אתמול ל-10 יצרניות תרופות ברחבי העולם את האישור להתחיל לשווק גירסה גנרית לתרופת הדגל של חברת Merck לטיפול באסתמה ואלרגיות שונות ה-Singulair שהיקף המכירות שלה עומד על כ-5 מיליארד דולר בשנה.

מבין החברות שקיבלו את האישור הייתה ענקית התרופות הישראלית טבע , שיחד עם חברת מיילן וחטיבת סונדוז של חברת נוברטיס צפויות להשיק גירסה זולה יותר של התרופה ובשל כך הן צפויות להשתלט על כ-66% מהיקף המכירות השנתיות של התרופה.

הייחודיות של תרופת ה-Singulair הינה בדרך שהיא מטפלת בארגליות. בניגוד לתרופות אחרות שמונעות הפרשת חלבון מסוג היסטמין כשיש תגובה אלרגית, התרופה של חברת מירק מונעת הפרשות חלבון מסוג leukotrienes שעלול להוביל לדלקות.

עם ההפסדים הצפויים לחברת מירק מאישור הגירסה הגנרית, בחברה כעת בונים על מספר תרופות ניסיוניות חדשות שיצלחיו לכסות על הירידה הצפוייה בהיקף המכירות של תרופת הסינגיולר. בשנה וחצי הקרובות מתכוונת חברת מירק להשיג אישור לשווק 6 תרופות ניסיוניות חדשות שכוללות טיפולים חדשניים לנידודי שינה ולמחלת דלדול העצמות הידועה כאוסטאופורוזיס.