מזרחי טפחות: מה גרם לראלי בסופ"ש והאם הוא יימשך?

מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, רונן מנחם, מסביר את עליות השערים החדות ביום ו', ומעריך כי הראלי צפוי להימשך בימים הקרובים

מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, רונן מנחם, מנתח הבוקר (א') את עליות השערים החדות שאפיינו את המסחר בבורסות וול סטריט ואירופה שלשום. מנחם מסביר כי 3 גורמים חברו לעלייה בתיאבון לסיכון: דוח התעסוקה בארה"ב שהפתיע לטובה, מדד מנהלי הרכש בענפי השירותים בארה"ב והתבטאויות של פקידים בכירים בממשלת גרמניה, שהמדינה לא תעמוד בדרכו של הבנק המרכזי של אירופה (ECB) כשיחפוץ להכריז על תכנית רחבת היקף לרכישת איגרות חוב של ממשלות ביבשת.

מנחם מעריך כי סביר שבימים הקרובים, אם לא תצאנה הכחשות נמרצות באירופה או דוחות שליליים נוספים מצד חברות דירוג האשראי, הראלי הנוכחי יימשך.

"הגם שבסופו של דבר לא הוכרז בשבוע שעבר על הורדות ריבית ו/או תכניות רכישת ני"ע, לא בארה"ב ולא בגוש האירו, התכונה בעינה וההמתנה לצעדים מסוג זה תימשך בשבועות הבאים. לכן, הסיכוי להמשך הראלי אינו מבוטל. מנגד, אם יחלוף זמן וההבטחות/התבטאויות השונות תישארנה על הנייר ו/או יהיו נתונים כלכליים חדשים גרועים במיוחד, הירידות עלולות להתחדש. בשלב זה, אנו מקנים סיכוי מעט גבוה יותר לחלופה האופטימית".