קמהדע מעלה תחזיות ל-2012: תמכור ב-72 מיליון דולר

קמהדע מסכמת את הרבעון השני של השנה והמחצית הראשונה ומעדכנת על חתימת חוזה לשיווק והפצה באירופה של התרופה לטיפול בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1 במתן באינהלציה

קמהדע מסכמת היום (א') את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 11.8% בהכנסות ל-13.8 מיליון דולר לעומת 12.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2011. ההכנסות במחצית הראשונה של 2012 עלו ב-33.3% ל-33.4 מיליון דולר, בעיקר הודות להמשך הצמיחה במכירות תרופת ה-GLASSIA, מוצר ה-AAT בעירוי של החברה לטיפול במחלת החוסר הגנטי בחלבון האלפא 1 אנטיטריפסין. תרופת ה- GLASSIA מהווה מרכיב מרכזי במכירות המגזר התעשייתי ליצוא בקמהדע, שהסתכמו ברבעון השני ב-6.7 מיליון דולר.

במסגרת הדוחות, מודיעה החברה על עדכון צפי הכנסות החברה לשנת 2012 ומעלה את תחזית המכירות להיקף כולל של 72 מיליון דולר (275 מיליון שקל), בהשוואה לתחזית קודמת, שניתנה באפריל השנה, להכנסות של 69 מיליון דולר (257 מיליון שקל).

עוד מדווחת החברה על הפסד תפעולי של 1.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2012, ירידה של 41% בהשוואה להפסד התפעולי ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי צומצם במחצית הראשונה של 2012 והוא מסתכם ב-2.8 מיליון דולר.

מנכ"ל החברה דוד צור מציין כי "ההסכם עם בקסטר, צבר ההזמנות והיתרונות התחרותיים שלנו מאפשרים לחברה לעדכן את תחזית המכירות ל-2012 ולהציג המשך גידול משמעותי נוסף במכירות ה-GLASSIA עוד השנה. שביעות הרצון המלאה מתרופות החברה, הביקוש הגובר והתוכניות העסקיות שלנו ושל שותפתנו האסטרטגית בקסטר מאפשרים לנו להרגיש בנוח כבר עתה עם עדכון תחזית המכירות והצבת יעד מכירות שנתי של כ-72 מיליון דולר. החברה רואה לה למטרה להמשיך ולהציב יעדים קליניים ועסקיים שאפתניים ולעמוד בהם".

עוד אמר צור כי "בצד הקליני, מתקדמת קמהדע בהתאם לתוכניות ולתכנון המקורי ומתכוונת להשלים עוד השנה את הניסוי הקליני (שלב I/II) בתחום סוכרת הנעורים בתקווה להוכיח יעילות של חלבון ה-AAT ביכולתו לעכב את התפתחות המחלה ולעצור את הרס התאים המפרישים אינסולין המצויים בלבלב. זו עשויה להיות בשורה של ממש בתחום הטיפול בסוכרת. כמו כן, כבר ב-2012 נסיים לגייס את כל החולים בניסוי הקליני שלב 2-3 של תרופת ה-AAT באינהלציה, הנחשבת למוצר הדור הבא של החברה ולפריצת דרך בתחום הטיפול בחולי האלפא 1".

הסכם שיווק והפצה באירופה

סמוך למועד פרסום הדוחות, מדווחת החברה כי חתמה על הסכם אסטרטגי ובלעדי עם חברת קייסי (Chiesi Farmaceutici), חברה פארמצבטית מובילה באירופה המתמחה במוצרים בתחום מחלות הנשימה ומחלות מיוחדות, לשיווק והפצה באירופה של התרופה לטיפול בחסר הגנטי בחלבון אלפא 1 במתן באינהלציה.

על פי ההסכם, קמהדע תקבל כ-60 מיליון דולר בגין עמידה באבני דרך רגולטוריות ויעדי מכירות . בנוסף מתחייבת קייסי לרכישות מינימום בהיקף של עשרות מיליוני דולרים במהלך 5 השנים הראשונות לאחר קבלת האישורים הרגולטורים הנדרשים. ההסכם הינו ל-12 שנים וקמהדע מעריכה שפוטנציאל המכירות בגין הסכם ההפצה, אם וככל שתרופת ה-AAT באינהלציה, אשר הינה בעלת מעמד של תרופת יתום, תסיים בהצלחה את הניסוי הקליני ותקבל את אישור המכירה באירופה, עשוי להגיע למאות מיליוני דולרים בשנים הבאות.