אחד מכל 10 ישראלים שוקל לרכוש דירה תוך חצי שנה

סקר מדד אמון הצרכנים של "גלובס": שיעור הקונים "הרציניים" גבוה ב-26% משיעורם בשנה שעברה ■ לפי נתוני מס רכישה ומס שבח במאי נרכשו 9,305 דירות - חדשות ושאינן חדשות - ואילו ביוני עוד 8,496 דירות

10.1% מהישראלים לא פסלו ביולי רכישת דירה בתוך חצי שנה, לעומת 9.1% ביוני, כך מגלה סקר מדד אמון הצרכנים של "גלובס" בעריכת מכון סמית. בכך שב הנתון לרמה בה היה בפברואר, והנתון הממוצע לשלושת החודשים האחרונים עלה ל-9.4%.

אחרי שניכינו את מי שאולי יקנו ואולי לא, מצאנו ששיעור הקונים "הרציניים" - אלה שהצהירו שבכוונתם לקנות בששת החודשים הקרובים או דירה מקבלן או מיד שנייה - גבוה ב-26% משיעורם באוגוסט אשתקד, שהוא חודש הייחוס שלנו הפעם.

הכוונות מתורגמות לרכישות: לפי נתוני מס רכישה ומס שבח במאי נרכשו 9,305 דירות - חדשות ושאינן חדשות - ואילו ביוני עוד 8,496 דירות. המספרים גבוהים בהרבה מאלו שאנו רגילים אליהם בחודשים האחרונים. הם מזכירים את המציאות ברבעון הראשון של שנת 2011, חודשים ספורים לפני מחאת הקיץ ההוא.

גם הפרמטרים הפיננסיים מעידים על איתנות שוק הדיור. היקף המשכנתאות ביוני הגיע ל-3.95 מיליארד שקל. בכך מתייצב המספר זה החודש השני ברציפות סביב רמה של 4 מיליארד שקל.

בנוסף, כדאי לשים לב שהצהרת הכוונות לרכישת דירה מנותקת מיתר רכיבי מדד האמון. המדד עצמו נסוג לרמתו הנמוכה מזה 39 חודשים ופסימיות כמו שהופגנה ביולי כלפי שוק העבודה לא פגשנו מאז מאי 2009.

מידת הנכונות
 מידת הנכונות