מנכ"ל בזק: "המיזם של חברת החשמל לא יקרה לעולם"

למרות ההרעה בתוצאות הכספיות, אבי גבאי מנסה להרגיע וטוען שהחברה "בתנופת מכירות", אך מודה: "אנו מאבדים מאות קווים ביום" ■ מדגיש: "בזק היא קבוצת התקשורת החזקה בישראל"

אבי גבאי, מנכ"ל בזק , הוציא מייל לעובדי החברה במטרה להרגיע אותם, נוכח ההרעה בתוצאות הכספיות של החברה ואזהרת הרווח שפרסמה לשנת 2012, בעיקר בשל התחרות החריפה בשוק הסלולר.

גבאי מבקש להרגיע את העובדים בתקופה הסוערת שעובר שוק התקשורת בישראל, ומדגיש כי ישנן הזדמנויות עבור בזק בדמות של הקלות רגולטוריות. הוא מודה כי החברה מאבדת "מאות קווים ביום", אך מבהיר: ההשקעות יימשכו.

להלן מכתבו של גבאי:

עובדות ועובדים יקרים,

בחודשים האחרונים שוק התקשורת בישראל עובר טלטלות מהותיות, בעיקר בענף הסלולר, אך לא רק. רמת התחרות גברה מאוד בפרק זמן קצר ביותר, מה שיצר זעזוע לא פשוט לחלק מהחברות. ראינו איך חברות הסלולר מאבדות הכנסות במהירות, וכיצד מודלים שיווקיים ותמחיריים משתנים בין לילה.

לצערנו, גם השוק הקווי שלנו חווה שינויים הנובעים בעיקר מהחלטות רגולטוריות, אך לא רק. כך, למשל, בעוד שבשנת 2011 הצלחנו לייצר שינוי מגמה ולעצור את הירידה במספר לקוחות טלפוניה, הרי שברבעון האחרון המגמה התהפכה שוב, ואנחנו מאבדים מאות קווים ביום.

מנגד, הצלחנו להמשיך ולגייס מנויי אינטרנט בקצב מצויין של 15 אלף ברבעון, הגדלנו את קצב הגלישה הממוצע ב-57% ל-8.3 מגה ביט, גייסנו ושדרגנו הרבה מאד לקוחות עסקיים ועוד. עם ידיים קשורות אנחנו נלחמים על כל לקוח ומייצרים עבורו הצעות משתלמות מבחינת המחיר, אך בעיקר מבחינת האיכות המוצרית והשירותית. זאת הדרך שלנו להמשיך ולהצליח בסביבה תחרותית קשה, ולכן נמשיך ונשקיע הרבה מאד עבודה וכסף בטכנולוגיות מתקדמות ובתשתיות.

אנחנו נערכים לשינויים התחרותיים בשוק מזה זמן, וישנה פעילות הכנה מדוקדקת לקראת תחילת פעילות השוק הסיטונאי. במקביל, אנחנו ממשיכים לייצר ערך מוסף ללקוחות שלנו, בדמות שירותים חדשים כמו רשת האינטרנט הציבורית שהשקנו רק לאחרונה, ושדרוג מתמיד של הלקוחות שלנו.

שלא יהיה לנו ספק, אתם הובלתם את בזק להתמודדות טובה יותר בתנאי תחרות, ויחד נתמודד בהצלחה גם בעתיד.

מעבר לכך, לשינויים הללו יש לא מעט הזדמנויות עבור בזק, אם לצידם יופיעו גם הקלות רגולטוריות, כפי שמובטח לנו.

אני מודע לכך שכאשר מתבוננים סביב ורואים את שמתרחש בחברות תקשורת אחרות, ורואים את מחיר מניות התקשורת ובהן של בזק, תוהים האם גם בבזק צפוי זעזוע גדול. חשוב להיצמד לעובדות:

1. בזק נמצאת בתנופת השקעה, והרבה מאוד עובדים שותפים ופועלים להקמה ושדרוג הרשת ולפיתוח מוצרים ושירותים. השקעות אלה תימשכנה גם בעתיד.

2. בזק נמצאת בתקופה של מכירות, שימור ושירות בהיקפים שלא היכרנו, מה שעוזר לנו לשמור על רווחיות.

3. גם האיום שהוצג של חברת החשמל רחוק מאוד ממימוש ולהערכתי לא יקרה לעולם משום שהוא לא כדאי.

4. בזק היא קבוצת התקשורת החזקה בישראל.

כשאני מסתכל סביבי, על המתרחש היום במשק הישראלי בכלל, ובתעשיית התקשורת בפרט, ברור לי מעל לכל ספק שבתקופה סוערת שכזאת, אנחנו בחברה מובילה, והמקום הטוב ביותר להיות בו הוא בזק. חברה חזקה ויציבה, בעלת יתרונות של ממש, עם רעב לנצח ועם העובדים הטובים בשוק.

שלכם,

אבי