מידרוג מורידה תחזית דירוג לבנק לאומי ופועלים ל"שלילי"

מידרוג: "הבנקים ניצבים בפני אתגרים בסביבה העסקית" ■ דירוגי הפקדונות של בנק הפועלים ובנק לאומי ממשיכים לעמוד על Aaa

מידרוג משאירה היום (א') את דירוג האשראי של בנק הפועלים ובנק לאומי על כנו אך משנה את אופק הדירוג מ"יציב" ל"שלילי".

דירוגי הפקדונות של בנק הפועלים ובנק לאומי ממשיכים לעמוד על Aaa. הדירוג לכתבי ההתחייבות של פועלים - Aa1 ושל לאומי - בין Aa1 ל-Aa3.

בנק הפועלים, להערכת מידרוג, "ניצב בפני אתגרים בסביבה העסקית, נוכח הצפי להאטה בצמיחת התמ"ג, עלייה מסוימת בשיעורי האבטלה, צרכי המימון הכבדים של המגזר העסקי בשנתיים הקרובות ושחיקת יכולת המחזור בשוק החוץ בנקאי ובשווי שוק של הביטחונות ושל תיקי ני"ע. הצבת אופק הדירוג השלילי משקפת את הערכת מידרוג, כי אתגרים אלו צפויים לשחוק במידה מסוימת את מדדי הסיכון בתיק האשראי של הבנק תוך עלייה בהוצאות להפסדי אשראי. מדדי הסיכון הנוכחיים של הבנק והערכתנו לגבי התפתחותם בטווח הזמן הקצר והבינוני ועומק כריות הספיגה, פוגמים באיכות הנכסים וביכולת השבת הרווחים העתידית של הבנק".

לגבי בנק לאומי מספקים במידרוג הערכה דומה ומציינים כי "הצבת אופק הדירוג השלילי משקפת את הערכת מידרוג כי כרית הרווחיות בטווח הזמן הקצר, אשר אינה צפויה להשתנות מהותית מרמתה בשנת 2011 , נוכח סביבה עסקית מאתגרת ותמורות רגולטוריות, אינה הולמת דירוג מושלם. נציין כי הערכתנו זו מגלמת את השיפור הצפוי במדדי היעילות בטווח הזמן הקצר- בינוני, לאור תוכנית ההתייעלות אותה הציג הבנק".