מיט רומני: "הקלה כמותית נוספת לא תעזור לכלכלה"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב מתנגד ל-QE3 ■ "הפעולה הראשונה של ה'פד' - תוכנית ההקלה הכמותית הראשונה - הייתה אפקטיבית עד רמה מסויימת. עם זאת אני מאמין של-QE2 לא הייתה ההשפעה לה הם קיוו"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, מיט רומני, אמר היום (א') כי סבב נוסף של הקלה כמותית (QE3) על ידי הפדרל ריזרב לא יעזור לכלכלת ארה"ב.

לאחרונה מתגבר השיח לגבי סבב נוסף של התערבות מוניטרית כזו על ידי ה'פד', לאור רצף של נתונים כלכליים המצביעים פעם אחר פעם על התאוששות איטית מדי של הכלכלה הגדולה בעולם. נושא זה עומד במוקד בקמפיין הבחירות של אובמה ורומני.

"אני משוכנע שה'פד' עוקב אחר ההתרחשויות", אמר רומני בתוכנית "מצב האומה" ברשת CNN, "אולם איני חושב שהקלה כמותית רחבה תעזור לכלכלה. הפעולה הראשונה של ה'פד' - תוכנית ההקלה הכמותית הראשונה - הייתה אפקטיבית עד רמה מסויימת. עם זאת אני מאמין של-QE2 לא הייתה ההשפעה לה הם קיוו".

לפי נייר עמדה שפרסמו כלכלנים מטעמו של רומני, הוא מבטיח כי אם ייבחר הוא ייצור 12 מיליון מקומות עבודה חדשים ותוספת צמיחה של 0.5%-1% בתמ"ג מדי שנה במהלך עשור. אם רומני יצליח ליצור 12 מיליון מקומות עבודה חדשים ב-4 שנים יהיה זה קצב יצירת המשרות החזק ביותר בהיסטוריה הקרובה. זה יצריך יצירת רבע מיליון משרות מדי חודש במשך 48 חודשים רצופים. לשם ההשוואה, בחודשים האחרונים מתקשה המשק האמריקני לייצר כ-100 אלף משרות מדי חודש.