גם ב-NFL מודאגים מ"בעלות צולבת" על קבוצות

הליגה לא ממהרת לאשר את עסקת העברת קליבלנד בראונס לידיו של ג'יימס האסלם עבור מיליארד ד'; הסיבה: לאיש העסקים אחזקות גם בפיטסבורג סטילרס

קבוצת ה-NFL קליבלנד בראונס מחליפה בעלים: בעלי הפרנצ'ייז, רנדי לרנר (שגם מחזיק בקבוצת הכדורגל האנגלית אסטון וילה), הגיע בימים האחרונים להסכם למכירת 70% מהבראונס באופן מיידי לאיש העסקים ג'יימס האסלם. לפי ESPN, ישלם האסלם 700 מיליון דולר ללרנר כבר עכשיו, ובעוד ארבע שנים ירכוש את 30 האחוזים הנותרים בקבוצת הפוטבול תמורת 300 מיליון דולר.

בסך הכל ישלם האסלם מיליארד דולר עבור הבראונס. סכום זה יהפוך את הבראונס לקבוצת הספורט הרביעית הכי יקרה בהיסטוריה. יקדימו אותה קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס, שנמכרה במארס האחרון לגוף משקיעים בראשותו של מג'יק ג'ונסון עבור 2 מיליארד דולר; קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, שנמכרה ב-2005 עבור 1.5 מיליארד דולר; וקבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס, שעברה ידיים ב-2009 בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר.

למרות שהרוכש החדש האסלם כבר הוצג רשמית בבראונס, ואף קיים מסיבת עיתונאים במתחם האימונים של הקבוצה, העסקה עדיין תלויה באישור הסופי של הנהלת ה-NFL, שמודאגת מהעובדה שלהאסלם ישנן אחזקות מינוריות, של בין 10% ל-16%, בקבוצה אחרת מהליגה - פיטסבורג סטילרס. לפי חוקי הליגה, לא ניתן להיות בעל אחזקות בשתי קבוצות במקביל.

האסלם, בעל תחנות רענון ותחזוקה למשאיות בכל רחבי ארצות הברית ואחיו של מושל טנסי, הוא אחד מתוך 22 בעלי מניות בסך הכל בסטילרס. על-פי דיווח ב"פורבס", התרחיש הכי ריאלי כעת הוא שהליגה תאלץ את 21 בעלי המניות האחרים לקנות את חלקו של האסלם בקבוצה על מנת לאשר לו להשלים את רכישת הבראונס. הסטילרס היא קבוצה רווחית (כך למשל רשמה פלוס של 28 מיליון דולר, לפני מיסוי, בשנת 2010), ולכן אחת האפשרויות שעלו היא להשתמש ברווחים של הקבוצה על מנת לקנות את חלקו של האסלם.

עם זאת, עדיין לא ברורה הנכונות של משפחת רוני, בעלי השליטה העיקריים בסטילרס, לוותר בשנים הקרובות על הרווחים של הקבוצה, ממנה הם מתפרנסים.