פייסבוק פונה לכיסי המהמרים: תיצור משחק עם כסף אמיתי

בחיפוש נואש אחר מקור הכנסות נוסף, הרשת החברתית תאפשר למשתמשים מבריטניה להמר בכסף אמיתי באמצעות משחק בינגו

כצעד נואש הנועד להגביר את אמון המשקיעים ולשקם את ההכנסות שנשחקו, פייסבוק פונה כעת לתחום ההימורים. לפי דיווח של ה"פיננשל טיימס", הרשת החברתית תאפשר למשתמשים מבריטניה להמר בכסף אמיתי באמצעות משחק בינגו ומאוחר יותר באמצעות מכונות הימורים וירטואליות.

ההחלטה לאפשר את ההימורים בכסף אמיתי בבריטניה בלבד נבעה ככל הנראה משום שהממלכה הבריטית נחשבת לידידותית יותר עבור המהמרים מאשר בארה"ב, שם הגישה הרווחת של הרשויות היא שזה עניין לא מוסרי להמר מחוץ ללאס-וגאס ואטלנטיק-סיטי.

אולם, בכירים בתעשייה ציפו כי הרשת החברתית תפנה לתחום ההימורים, בשלב כזה או אחר, חרף העובדה שעד כה היא אסרה על אפליקציות הימורים העושות שימוש בכסף אמיתי. מוקדם יותר השנה מומחים אחרים אף העריכו כי במקרה שפייסבוק אכן תיכנס לתחום ההימורים הכנסותיה יזנקו והיא תוכל להגיע לשווי שוק של 100 מיליארד דולר.

משחק ההימורים אותו תציע בקרוב פייסבוק, הוא תולדה של שיתוף פעולה בין הרשת החברתית עם חברת משחקי רשת הנקראת Gamesys, אחת מחברות הימורי האינטרנט הגדולה ביותר בעולם. משחק הבינגו יקרא פרינדזי ולפי הערכות בשוק פייסבוק תגבה עמלות של כ-30% מכל ההכנסות של המשתמשים ואולי הדבר יסייע לה לשקם את השחיקה בהכנסותיה, שנוצרה בין היתר מירידה חדה בפעילות של זינגה.

בעוד המניה צנחה בימים האחרונים בכ-45% לשפל חסר תקדים, נשאלת השאלה האם הצעד הזה יסייע לה ליצור אסטרטגיית צמיחה מנצחת שתזניק אותה מעלה.