גיוון אימג'ינג פרסמה דוחות, הורידה תחזיות - וצנחה 17%

החברה עדיין מתכננת להגיש את הגלולה לאישור ה-FDA ברבעון הרביעי, אך היא לא תשווק אותה כבדיקה חלופית לבדיקת הסקר לסרטן המעי הגס ■ גיוון לא הורידה את תחזית ההכנסות שלה לטווח הארוך, אך האנליסטים והשוק הגיבו בדאגה

חברת גיוון אימג'ינג , המפתחת מוצרים לאבחון מחלות במערכת העיכול, פרסמה היום תוצאות המציגות קיפאון בהכנסות הרבעוניות, לצד גידול ברווחיות. על רקע השווקים הבעייתיים שאיתם מתמודדת החברה באירופה, ועיכובים ספציפיים בפעילותה ביפן, היא הורידה את תחזית ההכנסות השנתית שלה ב-5%, והזהירה כי כנראה תפגע רק בטווח הנמוך של תחזית הרווח.

אולם, זה כנראה לא מה שגרם לכך שמניית החברה צנחה היום בבורסה בלא פחות מ-16.8%, למחיר המגלם לחברה שווי של 1.5 מיליארד שקל. מניית החברה האם אלרון נפלה 14.7%, ובעלת השליטה בה, דסק"ש, איבדה 9.1%.

האחראית העיקרית לכך היא הודעת החברה, שלפיה היא אמנם צפויה להגיש ברבעון הרביעי את גלולת המעי הגס שלה, Colon2, לאישור שיווק בארה"ב וביפן, אך היא החליטה שלא לנסות ולשווק בארה"ב את המוצר כבדיקת סקר לסרטן המעי הגס, ובכך הקטינה החברה את שוק היעד של המוצר, מכ-4 מיליארד דולר לכ-1.7 מיליארד דולר (ראו פרשנות). בדיקת סקר היא בדיקה ראשונית המתבצעת בכלל האוכלוסייה. גיוון תשווק את הגלולה שלה רק לצורכי בדיקה שנייה, עבור האוכלוסייה שהתגלתה אצלה בעיה בבדיקה הראשונה, בדיקת הסקר, אולם ויתרה כאמור על הניסיון להכניס את הגלולה שלה לשימוש בבדיקה הראשונה.

למרות זאת, גיוון הודיעה כי אינה משנה את התחזית ארוכת-הטווח שנתנה, להכנסות של 450 מיליון דולר ב-2016, ורוב הצמיחה עדיין מגיעה ברובה מגלולת המעי הגס. "זה לא כל כך משנה אם אנחנו נכנסים לשוק של 1.7 מיליארד דולר או 4 מיליארד דולר, אם בכל מקרה אנחנו מתחילים מאפס, ואין לנו מתחרים", אומר ל"גלובס" מנכ"ל החברה, חומי שמיר. "ממילא לא לקחנו בחשבון את השימוש בגלולה למעי הגס כבדיקת סקר כשבנינו את התוכנית העסקית שלנו לשנים הקרובות".

אלא שהשוק מודאג מכך שהסיבה לשינוי הגישה היא בעיה בתוצאות הניסוי בגלולת המעי הגס, ומעריך כי לו התוצאות היו טובות, הייתה החברה ממשיכה בתוכניתה להסתער על השוק כולו, כולל בדיקות הסקר.

סטיבן טפר מהראל חתך ההמלצה מ"קנייה" במחיר של 24 דולר ל"החזק" ב-16 דולר. "פוטנציאל המוצר המרכזי של החברה הצטמצם בכשני שלישים, וקיימים סימני שאלה לגבי איכות התוצאות הקליניות, כך שגם ההסתברות לאישור FDA הצטמצמה באופן משמעותי", אומר טפר. בניגוד לעמדת החברה, טפר מעריך את ההסתברות לאישור המוצר כעת ב-25% בלבד.

באופנהיימר ממשיכים להמליץ "תשואת יתר", אך במחיר של 18 דולר לעומת 24, ומעריכים גם כי החלטת החברה "עלולה להעיד על תוצאות חלשות של ניסוי הגלולה. עם זאת, לדעתנו פוטנציאל הגלולה למעי הגס אינו מתומחר בשוויה הנוכחי של גיוון".

סמנכ"ל הכספים של גיוון, יובל ינאי, אמר היום ל"גלובס" כי "ההחלטה לא לבחור בגישה של בדיקת סקר לא נבעה מאיכות התוצאות, אלא מסוג התוצאות", אולם לא הסכים להרחיב, בטענה כי התוצאות עדיין נמצאות בניתוח סטטיסטי, וידווחו בקרוב.

44.8 מיליון דולר - זהו היקף ההכנסות של גיוון ברבעון הנוכחי, ירידה של 1% לעומת הרבעון המקביל. החברה מייחסת את הירידה הקלה בעיקר לשערי מטבע, ובנטרול אלה חל גידול של 3% בהכנסות החברה.

ברבעון הנוכחי חל גידול של 6% במכירות החברה בארה"ב. בעבר ארה"ב נחשבה לשוק רווי יחסית עבור גלולת המעי הדק של החברה - המוצר העיקרי שלה שכבר נמצא במכירות.

"הגידול נבע בעיקר מהכניסה ההדרגתית שלנו לאבחון מחלת הקרוהן, באמצעות גלולת המעי הדק", מסביר ינאי. "כמו כן, ראינו גידול במכירות בארה"ב של מערכות ההדמיה הפונקציונלית שלנו, מערכות שמקורן ברכישות שביצענו בשנים האחרונות".

לעומת זאת, באסיה ובאירופה נרשמה חולשה במכירות. באירופה מאשימה החברה את שערי המטבע, שבניכוים פעילותה צמחה. ביפן היה זה המעבר מהפצה באמצעות מפיצים להפצה ישירה, שהוביל לירידה בהכנסות ברבעון.

21% זוהי הצמיחה ברווח הנקי של גיוון במונחי non-GAAP, ל-4.9 מיליון דולר, או 0.16 דולר למניה. החברה עקפה את תחזית האנליסטים, שעמדה על 0.14 דולר למניה. במונחי GAAP צמח הרווח ב-59% ל-3 מיליון דולר, 0.1 דולר למניה.

76.6% זהו שיעור הרווח הגולמי המרשים של גיוון ברבעון, עלייה מ-75.5%, במונחי GAAP. במונחי non-GAAP שיעור הרווח הגולמי הוא 78.2%. מקור העלייה ברווחיות הגולמית הוא, לדברי החברה, תמהיל מוצרים ותמהיל גיאוגרפי מוצלחים יותר.

111 מיליון דולר - זהו היקף קופת המזומנים של החברה. "אנחנו בוחנים רכישות, וכל יום רואים חברות, אבל אין כרגע משהו מתקדם", אומר ינאי.

לגבי האפשרות שגיוון תירכש, אומר ינאי: "אני מבין מהיכן יכולות לנבוע שמועות כאלו (הכוונה היא כנראה מן המכירות שמבצעת החברה-הסבתא של גיוון, דסק"ש, והערכת השוק כי תבצע מכירות נוספות - ג' ו'), אולם לא קיבלנו שום הצעה קונקרטית".

גיוון
 גיוון