שובו של "ד"ר דום": המניות יעלו ואז תבוא הקריסה הגדולה

בראיון שהעניק מארק פאבר ל-CNBC הוא טען כי בטווח הקצר הראלי אומנם יימשך, אך הקריסה בשוקי המניות תגיע בתחילת ספטמבר או לכל היותר לאחר הבחירות בארה"ב

ד"ר דום חזר. בראיון שהעניק ל-CNBC גורו ההשקעות הפסימי ד"ר מארק פאבר טוען כי בטווח הקצר שוקי המניות יעלו, עד לאחר הבחירות בארה"ב, אך לאחר מכן תגיע הקריסה הגדולה שתהיה תואמת למחצית שנייה קשה יותר בכלכלה.

"בטווח הקצר, אני מאמין כי השווקים יציגו ראלי כלשהו, בשל העובדה הפשוטה שבכל שוק מניות קיימות מספר מניות חזקות שפורצות מעלה, ומנגד יש הרבה מניות שירדו 40% או 50% שכעת מתקנות", אמר פאבר.

ד"ר דום הוסיף וטען, כי לדעתו הראלי יימשך לכל היותר עד סוף אוגוסט ולאחר מכן סביר להניח שהמחצית השנייה של השנה תהיה קשה יותר ותגרור אחריה קריסה במניות. "במילים אחרות, החודשים ספטמבר, אוקטובר ונובמבר עשויים להיות קשים יותר".

פאבר מציין כי לגבי הראלי לטווח הקצר, מדד ה-S&P 500 עשוי לבחון בקרוב את השיא שנרשם בתחילת אפריל ועמד על 1,422 נקודות ואף לחצות את השיא הזה לעבר ה-1,450 נק' ואף 1,500 נקודות.

פאבר מדבר על ראלי? יכול להיות שהוא חולה? אל דאגה. באותה נשימה פאבר טוען כי הכלכלה מאטה את הקצב, רווחי החברות מאכזבים ולכן שוקי המניות בסופו של דבר ידביקו את הפער בין הכלכלה הריאלית ויקרסו.

כאשר נשאל לאן מועדות פני השווקים במחצית השנייה "הקשה" של 2012, פאבר השיב כי לדעתו שוקי המניות יצנחו באוקטובר או נובמבר או לכל היותר לאחר הבחירות בארה"ב. "הירידות עשויות להגיע לשיעור של 20%", הוא מצהיר.