קידום מהיר ברשות השידור: מעוזרת היו"ר לכתבת צבאית

עיתונאים מבקרים את ההחלטה למנות את אביטל בן-משה לכתבת צבאית בערוץ 1

אביטל בן-משה, ששימשה כעוזרת אישית של יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, עם כניסתו לתפקיד לפני שנה וחצי, מונתה לכתבת צבאית בערוץ 1.

בן-משה שימשה בתפקיד כתבת צרכנות בשנה האחרונה. כעת היא תשמש בתפקיד לצד הכתב הצבאי של הערוץ, אמיר בר-שלום. ואולם, ההערכה היא כי בר-שלום ישמש יותר כפרשן צבאי.

עיתונאים ברשות השידור הביעו תמיהה על ההחלטה למנות כתבת חסרת ניסיון עיתונאי ארוך שנים לתפקיד רגיש כל-כך. "זה חסר תקדים לחלוטין", אמר עיתונאי בערוץ ל"גלובס", "מי הופך לרוב להיות כתב צבאי? רק אדם שיש לו קילומטראז' עיתונאי וניסיון של שנים.

"מספיק לראות מי היו הכתבים הצבאיים בעבר: יואב לימור, רון בן-ישי ואלון בן-דוד. כל אחד מהם עשה כמה וכמה תפקידים לפני שמונה להיות כתב צבאי".

עיתונאי אחר ברשות תהה: "מה הנחה את ראש מערכת החדשות, משה נסטלבאום, בהחלטה למנות אותה לתפקיד? מבלי להתייחס לכתבת עצמה, שהיא אולי אדם ראוי ועיתונאית עם עתיד לפניה, מקובל להעמיד בתפקידים כאלה אדם שיש לו עמדה מול הצבא. צריך מישהו שיידע לבקר את צה"ל".

מבקרי המהלך אף טוענים כי מינויים ברוח זו זכו בעבר לביקורת מצד מבקר המדינה לשעבר, מיכה לינדנשטראוס, גם בדוח האחרון שפרסם.

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, ציין פעמים רבות מאז נכנס לתפקיד ביולי 2010 כי הוא מחויב לחסל את תופעה זו של מינוי מקורבים.

מרשות השידור נמסר בתגובה לידיעה: "על-פי החלטת מנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום, תצטרף העיתונאית אביטל בן-משה לדסק הצבאי בחטיבת החדשות ותכין כתבות בנושא צבא ובטחון למהדורות החדשות וליומנים. אמיר בר-שלום ימשיך ככתב הצבאי של הערוץ הראשון".