קמן אחזקות: אלרואי מציע "תספורת" של 85%

קמן איבדה כמעט את כל ערכה בעקבות המשבר שאליו נקלעו עסקיה הממונפים, והיא נסחרת כיום לפי שווי של 3 מיליון שקל בלבד

בסוף שנת 2010 הפרה קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, את ההתניות הפיננסיות של האג"ח מסדרה ג' שהנפיקה חודשים אחדים קודם לכן, מה שהוביל לגיבוש הסדר חוב מצד החברה. מחזיקי האג"ח כבר אישרו את ההסדר בשנת 2011, אלא שחוסר הסכמה בין הבנקים המממנים את חברת ההחזקות מנע את ביצועו עד היום והחריף את הסחרור שבו נתונה החברה הכושלת, שביצעה סדרת רכישות של חברות בתחומי התעשייה והקמעונאות.

בחודשים שחלפו מאז אישור ההסדר מצאו את עצמם מחזיקי האג"ח חסרי אונים. מצד אחד לחברה אין יכולת לעמוד בתשלומים כלפיהם; מצד שני אם יביאו לפירוקה, הם ייוותרו בלי כלום, שכן רק לבנקים, ודיסקונט בראשם, יש ביטחונות (בשנים האחרונות ערכם ירד והם אינם מכסים את החוב לבנקים).

בצר להם, פנו מחזיקי האג"ח לאלרואי על מנת שיראה מחויבות כלפיהם ויעשה צעד כלשהו לקראתם. אמש הגיע הצעד המדובר: אלרואי הציע למחזיקי האג"ח לרכוש מהם כ-50% מהיקף החוב של קמן להם (35 מיליון שקל), במחיר השוק - כ-5 מיליון שקל בלבד.

בפני מחזיקי האג"ח עומדת כעת דילמה. אם ייענו להצעה של בעל השליטה הם יוכלו לקבל החזר כלשהו על החוב שהעמידו לחברה, וזאת לעומת אופציית הפירוק שתותיר אותם בלי כלום. עם זאת, אם ייחתם הסדר עם הבנקים, אזי המחזיקים ויתרו על מחצית מהחוב כלפיהם במחיר המגלם "תספורת" של 85%.

התנאים של אלרואי להצעה

אלרואי הוסיף כמה התניות להצעתו. הראשונה הוא ויתור על העמדת החוב לפירעון מיידי בתקופה של חצי שנה לאחר הצעת הרכש; השנייה היא שהסכום שישקיע אלרואי ייחשב כחלק מהזרמת הבעלים המתוכננת בהסדר עתידי; והשלישית היא שאם מישהו מהמחזיקים ירצה להגיש תביעה אישית נגדו, הוא יחויב קודם לכן להשיב לאלרואי את מלוא הסכום שישולם לו בהצעת הרכש. בנוסף, התנאי לביצוע הצעת הרכש יהיה כי לפחות 30% מכל המחזיקים בסדרות ייענו להצעה.

קמן איבדה כמעט את כל ערכה בעקבות המשבר שאליו נקלעו עסקיה הממונפים, והיא נסחרת כיום לפי שווי של 3 מיליון שקל בלבד.

נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה, הגירעון בהון העצמי של החברה הוא 157 מיליון שקל, והיקף חובותיה (סולו) לבנקים ולמחזיקי האג"ח נאמד בכ-275 מיליון שקל.