אולימפיאדה: רשות השידור איבדה גם את הבלעדיות באינטרנט

מלבד שידורי הטלוויזיה שמועברים ביורוספורט, אתר איגוד השידור האירופי פתח ממשק אינטרנט לשידורים חיים מהתחרויות, שפעיל במקביל לאתר ערוץ 1

אתר האינטרנט של רשות השידור הפך ב-10 הימים האחרונים לאחד מהכלים המשמעותיים ביותר למעקב אחרי התחרויות של משחקי לונדון 2012.

אלא שמתברר כי גם בגזרה הזאת לא מצליחה רשות השידור להגן על עצמה מבחינת בלעדיות, וצופים בישראל יכולים לצפות במשחקים במקביל גם בערוץ האירופי.

בשל העובדה שערוץ 1 הוא חלק מאיגוד השידור האירופי (EBU), הוא נאלץ להפסיד את הבלעדיות על המשחקים פעמיים: כפי שפורסם ב"גלובס", ערוץ הטלוויזיה של יורוספורט משדר בישראל את המשחקים בטלוויזיה במקביל לערוץ 1.

בנוסף, אתר האינטרנט של EBU פתח באתר ייחודי לצפייה ישירה (eurovisionsports.tv) ממשק לשידורים חיים מהתחרויות, רק שלהבדיל מזה של רשות השידור שמאפשר 9 ערוצי צפייה בלבד במקביל, זה של EBU מעניק פלטפורמת צפייה של 12 ערוצים ממשחקי לונדון 2012.

יש לציין כי במדינות השונות שאינן חברות ב-EBU, הזכיין המקומי מחזיק בבלעדיות על שידור המשחקים בטלוויזיה ובאינטרנט. כך, למשל, בארה"ב מחזיקה NBC בבלעדיות על הצפייה בטלוויזיה ובאינטרנט, בעוד שבבריטניה נהנית BBC מבלעדיות על המשחקים באינטרנט ובטלוויזיה.

מבחינת ערוץ 1, הבעיה של הזכויות האינטרנטיות בספורט לא תסתיים בלונדון, אלא תקיף את כלל ההסכמים הספורטיביים של EBU.