תלונה: "הופליתי בטיסה של אל-על בשל היותי אישה"

דברה ריידר, יהודייה אמריקנית מפלורידה, טוענת כי עלתה על טיסת אל-על מארה"ב לישראל - והועברה ממושבה כיוון שגברים חרדים לא רצו לשבת לידה

אחרי ההפרדה באוטובוסים מגיע תור ההפרדה במטוסים? דברה ריידר, יהודייה אמריקנית מפלורידה, טוענת כי עלתה על טיסת אל-על מארצות-הברית לישראל, והועברה ממושבה כיוון שגברים חרדים לא רצו לשבת לצידה. לדבריה, דייל אל-על הפנה אותה למושב אחר שלא התאים לצרכיה הרפואיים, ושם היא שהתה לאורך כל הטיסה - כך דווח בגלי צה"ל.

"בדרכו השקטה הדייל רמז שהם דתיים, שהם ראו אותי ושהם לא מוכנים לקום מהמושב", מספרת דברה. "היה ברור שהדייל לא יודע כיצד להתמודד עם הסיטואציה. הם אפילו לא שאלו אותי, והרגשתי מושפלת. אם הם היו מבקשים, זה היה נראה אחרת. אף פעם לא חשבתי שאצטרך לחוות חוויה כזו".

דברה פנתה למנכ"ל אל-על בדרישה שהחברה תפצה אותה ב-50 אלף שקל על עוגמת-הנפש והאפליה על רקע מגדרי.

בנוסף, במכתב שנשלח על-ידי עורכת דינה, אורלי ארז-לחובסקי מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, היא דרשה כי באל-על יפיצו הוראות ברורות לעובדים כיצד לנהוג במקרים כאלה.

"מקפידים בכבודם של הלקוחות"

מאל-על נמסר בתגובה: "על-פי נהלי החברה חל איסור חמור להפלות בין נוסעים. דיילי אל-על נמצאים בחזית השירות מול קהל הנוסעים המגוון של החברה. בקבינה הדיילים נדרשים לבקשות שונות ומגוונות ומנסים לסייע ככל שניתן, כל זאת על מנת להיעתר לבקשות ובמטרה שהטיסה תצא במועדה.

"צר לנו על הניסיון לגרור את אל-על לסוגיית הדרת נשים, הגם שידוע לכל כי אנו מקפידים בכבודם של לקוחותינו באשר הם. תלונתה של הנוסעת תיבדק ותטופל על-ידי אל-על".