ישי דוידי צריך לדאוג? ירידה חדה בהכנסות ורווחי המ-לט

ברבעון השני הכניסה המ-לט 19.6 מיליון דולר לעומת 22.1 מיליון דולר ברבעון הראשון ■ הרווח הנקי ברבעון השני ירד ל-983 אלף דולר לעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה

חברת המ-לט, שהבעלות עליה עוברת מדסק"ש לקרן פימי, דיווחה היום (ה') על תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של 2012 ולמחצית הראשונה של השנה.

ברבעון השני הכניסה המ-לט 19.6 מיליון דולר, לעומת 27.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2011, ולעומת 22.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012. הרווח הנקי ברבעון השני ירד גם הוא ל-983 אלף דולר לעומת 4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת כ-2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.

הקיטון בהכנסות החברה נוצר עקב ירידה משמעותית במכירות הקבוצה והקטנת היקפי הייצור במפעלי החברה.

הרווח הגולמי של הקבוצה ברבעון הסתכם ב-6.8 מיליון דולר (35% מהמכירות) בהשוואה ל-11.5 מיליון דולר (42% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקרה מירידה בניצול כושר הייצור של מפעלי החברה, כתוצאה מהתאמת היקפי הייצור לרמת המכירות המוקטנת.

סך המאזן המאוחד של הקבוצה ליום 30 ביוני 2012 הינו 109.4 מיליון דולר לעומת 111.5 מיליון דולר נכון לתאריך 31 בדצמבר 2011.

"בתקופת הדוח נמשכה הירידה במכירות הקבוצה הנובעת בעיקרה מירידה בביקושים בטריטוריות אירופה, צפון אמריקה, והמזרח הרחוק", נכתב בדוח. "בתחום מכירות המוצרים האולטרה-נקיים חל קיטון משמעותי של כ-56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואילו במכירות המוצרים לתעשייה התהליכית נרשם גידול של כ-2%. יחד עם זאת, ברבעון האחרון חל קיטון של כ-10% במכירות המוצרים לתעשייה התהליכית, הן בהשוואה למכירות ברבעון המקביל אשתקד והן בהשוואה למכירות ברבעון הראשון של שנת 2012 . נוכח מגמת ההאטה האמורה, החברה ממשיכה לפעול על מנת להתאים את היקפי הייצור ומערך העלויות להיקפי המכירות המוקטנים".

לפני כחודשיים, נזכיר, נודע כי דסק"ש מקבוצת IDB של נוחי דנקנר הגיעה להסכם למכירת מלוא החזקותיה בחברה לקרן פימי, תמורת 66.11 מיליון דולר.

המ-לט, אשר מרבית תוצרתה מיועדת לייצוא, עוסקת בייצור של מחברים, ושסתומים באיכות גבוה ובקטרים קטנים למערכות פיקוח ובקרה תעשייתיות. החברה מחזיקה אתר ייצור עיקרי באזור התעשייה ציפורית בגליל ונחשבת כיצרנית בעלות רמות אוטומציה ותחכום גבוהות. בין לקוחותיה של החברה נמצאות חברות נפט, גז, תעשייה ושירותים מהגדולות בעולם כגון אקסון-מוביל, ג'נרל אלקטריק, אייר-ליקיד, אפלייד-מטיריאלס ועוד.