הבנקים הגדולים בארה"ב אולצו לתכנן תוכניות למניעת קריסה

רגלוטורים בארה"ב הנחו את בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס ואחרים לפתח תוכניות להתמודדות עם קריסה ■ בין הצעדים שעל הבנקים לבצע נכללים מכירת עסקים ומציאת מקורות מימון אחרים

רגלוטורים בארה"ב הנחו חמישה בנקים גדולים בארה"ב, כולל בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס, לפתח תוכניות להתמודדות עם קריסה אם הם יאלצו להתמודד עם בעיות רציניות, תוך שימת דגש כי הם לא יוכלו להסתמך על עזרה ממשלתית. כך מדווח הבוקר (ו') ברויטרס.

התוכנית בת השנתיים, שנשמרה עד כה בסוד, מצביעה על העבודה הרצינית שנעשית בקרב הרגלוטורים בארה"ב לשמירה על הבנקים מפני קריסה בתרחישים הגרועים ביותר. זאת, על רקע הביקורת הקשה שהוטחה בבכירים במגזר הבנקאות האמריקני, כמו מנכ"ל ליהמן ברדרס לשעבר דיק פאלד, על כך שלא ביצעו צעדים אמיצים לטיפול בבעיות בבנקים במהלך המשבר הכלכלי.

על פי הדיווח, ה'פד' והמפקח על המטבע בארה"ב הנחו את חמשת הבנקים, ביניהם בנק אוף אמריקה, גולדמן זאקס, סיטי ו-JP מורגן, להמציא תוכניות התאוששות כאלה כבר במאי 2010.

בין הצעדים שעל הבנקים לבצע נכללים מכירת עסקים, מציאת מקורות מימון אחרים במקרה ששוקי האג"ח ידחו אותם והקטנת הסיכונים. הרגולטורים הורו לבנקים כי על התוכניות להיות מוכנות לביצוע תוך שלושה עד שישה חודשים, וכי על הבנקים לא לסמוך על תמיכה יוצאת דופן מהסקטור הציברי.