הפנטגון החל בתהליך החלפת מטוסי ה"אייר פורס 1"

על פי דיווח בסוכנות "בלומברג", משרד ההגנה האמריקאי החל אתמול בתוכנית להחלפת המטוסים והמסוקים שמשמשים את נשיא ארה"ב במסעותיו ■ המטוסים ללא ייכנסו לשירות לפני 2023

נשיא ארצות הברית שייבחר בשנת 2020 לתפקיד עומד לקבל מטוסים חדשים. הפנטגון התחיל אתמול בניסוח תוכנית לרכישת מטוסים חדשים שישמשו את נשיא המעצמה הגדולה ביותר בתבל במסעות שלו. על פי הדיווח שמתפרסם בסוכנות הידיעות "בלומברג", תת מזכיר ההגנה האמריקאי פרנק קינדל הורה לחיל האוויר להקים חטיבה חדשה שתפקידה יהיה לעבוד על תוכנית להחלפת מטוסי ה"אייר פורס 1" כמו גם המסוקים שמשמשים את הנשיא לטיסותיו הקצרות שכינויים הוא "מארין 1".

על פי גורם במשרד ההגנה האמריקאי שהעדיף להישאר בעילום שם, השלב הראשון של התוכנית יתרכז במחקר והערכה לגבי הדרישות של ביצועי המטוסים החדשים. תוצאות המחקר והדרישות של המטוסים החדשים יועברו לאחר מכן לבחינה אצל המטות המשולבים של צבא ארצות הברית.

משרד ההגנה האמריקאי הקצה 757 מיליון דולר לשלב הראשון של החלפת המטוסים עד שנת 2017, ו-1.81 מיליארד דולר עבור השלב הראשון של החלפת המסוקים. גורם בפנטגון אמר שרוב הכספים לפרוייקט ימומנו מהכספים של השנה הפיסקאלית 2015 ואילך.

מטוס ה"אייר פורס 1" החדש ייכנס לשירות רק בשנת 2023 לכל המוקדם ובכך יחליף את הצי הקיים היום שנכנס לשירות בשנת 1990. לעומת זאת, הנשיא יכול ליהנות מהמסוק החדש שלו כבר בשנת 2020, כך לפי לוחות הזמנים הרשמיים של הפנטגון.

ה"אייר פורס 1" נחשב למטוס הכי מפורסם בעולם והופיע במספר לא מועט של סרטים כולל סרט שנשא את שמו בכיכובו של האריסון פורד. למטוס יש יכולת לתדלק באוויר מה שלמעשה מאפשר לו לשהות באוויר לזמן בלתי מוגבל. המכשירים האלקטרונים במטוס יכולים לעמוד בפני פגיעה אלקטרו-מגנטית. המטוס גם מצוייד באמצעי תקשורת מאובטחים ביותר מה שמאפשר לו להפוך למרכז פיקוד אווירי במקרה של תקיפת טילים על ארצות הברית, כמו כן מצוייד המטוס בקליניקה שבעת הצורך הופכת לחדר ניתוחים.