חשד: נוכל הבטיח לטייקונים מידע מכפיש על מתחרים - וברח

משרד החקירות ויצמן-יער: מספר אנשי עסקים בכירים נפלו קורבן לנוכל שהבטיח בכזב לספק להם מידע מכפיש על מתחריהם תמורת עשרות אלפי דולרים ■ "בעלי החברות לא רצו להגיש תלונה למשטרה, כי לא רצו 'לצאת פראיירים' בפומבי"

כמה אנשי עסקים בכירים נפלו קורבן לנוכל שהבטיח בכזב לספק להם מידע מכפיש על מתחריהם, תמורת עשרות אלפי דולרים - כך עולה ממידע שנאסף אצל משרד החקירות הפרטיות ויצמן-יער. לדברי משרד החקירות, בחודשים האחרונים הגיעו אליו, ללא שידעו איש על רעהו, מספר אנשי עסקים בכירים וביקשו סיוע באיתורו של הנוכל.

אשר ויצמן, אחד מבעלי משרד החקירות, תיאר בפני "גלובס" את המקרה: "מספר חברות גדולות מאוד פנו אלינו בתקופה האחרונה וסיפרו לנו סיפור דומה. לדבריהם, לאחר שהם נקלעו לסכסוכים שונים שפורסמו בתקשורת, יצר עמם קשר גבר בן 50, שהציג את עצמו לחלקן כאיש עסקים ולאחרות כחוקר פרטי, והבטיח להביא מידע מביך על יריביהם. החברות, שהיו מעוניינות במידע שהובטח, חשבו שנפלה בידיהם מציאה, והם שילמו לנוכל מקדמות של אלפי דולר. בהמשך התברר להם כי הוא נעלם עם כספי המקדמה, ללא שהביא מידע כלשהו".

- כמה כסף הוא ביקש מאנשי העסקים בתמורה למידע?

"הוא ביקש מהם בין 30 ל-50 אלף דולר. זה סכום קטן עבורם".

- האם מדובר באדם מוכר בעל עבר פלילי?

"יש לו עבר של מעשי הונאה".

- מדוע אנשי העסקים לא התלוננו נגדו במשטרה?

"כל אחד מהם מסיבה שונה. בגדול, בעלי החברות לא רצו להגיש תלונה למשטרה, כי הם לא רצו להתבזות ו'לצאת פראיירים' בפומבי, ומכיוון שמדובר היה בכסף קטן עבורם שלא הייתה להם בעיה לוותר עליו. לאחד מהם, למשל, הבטיח הנוכל להביא תמונות של מי שהוא היה מסוכסך עמו, כשהוא מבלה עם נערות ליווי. לאיש עסקים אחר הוא הבטיח להביא מיד על הפקדות לא חוקיות בבנקים בשוויץ. כך שלא היה להם אינטרס שהדבר יוודע בפומבי".

- כיצד הסתיים הסיפור?

"זה נגמר בכך שמי שכמה מהחברות, שכבר העבירו אליו את המקדמות, ויתרו, כאמור, על הכסף. היו 3 חברות שפנו אלינו, אחת מהן פנתה אלינו באמצעות שופטת בית משפט מחוזי בתל-אביב לשעבר, ועצרנו אותן מלשלם לו אפילו את המקדמה. דרך אגב, בגלל שלא הוגשו תלונות למשטרה, החלטנו לצאת עם הסיפור לתקשורת, כדי שאנשים נוספים לא ייפלו קורבן לנוכל הזה".