זיאד אבו-חבלה למנורה: הפסיקו את הביטוח שלי אצלכם

רו"ח אבו-חבלה פנה למנורה מבטחים בבקשה להפסיק את פוליסות הביטוח שלו בחברה, בעקבות הימנעותה בהצבעה על המינויים בדירקטוריון בנק לאומי

זיאד אבו-חבלה, המנהל מאבק לאחר שלא נבחר לדירקטוריון בנק לאומי, מבטל את פוליסות הביטוח שלו במנורה מבטחים, לאחר שזו נמנעה בהצבעה על מינויי חברי הדירקטוריון.

במכתב שהעביר למנכ"ל מנורה מבטחים מוטי רוזן, מזכיר אבו-חבלה כי חברת הייעוץ אנטרופי המליצה למוסדיים כי כל המועמדים "כשירים להתמנות לדירקטוריון הבנק", וכי יש לנקוט צעדים משלימים כמו למשל ביצוע שיחות עם המועמדים.

"מאשר לא עשיתם זאת, הינכם, לדעתי, התרשלתם במילוי תפקידכם והשארתם את מועדון הדירקטוריון של בל"ל סגור בפני כל מתמודד חדש והשארתם אותו למקורבים שלכם בלבד", כותב אבו-חבלה. "אי לכך, לעניות דעתי, אי-הצבעתכם בעדי לא נבעה משיקולים מקצועיים, ומעלה חשדות לכאורה לניצול לרעה את השקעתכם כגוף מוסדי והכוח שמוקנה לכם דרך כספי העמיתים שלכם המושקע בבנק. התארגנותכם יחד עם מרבית הגופים המוסדיים בבנק מהווה לעניות דעתי בניית גרעין שליטה בניגוד להוראות החוק, ומעלה חשדות לכאורה על התנהגותכם משיקולים אתניים-ערכיים והפרה בוטה לניהול הכספים שמשולמים ומופקדים בידיכם על ידי המבוטחים וניצולם לרעה להשתת וחיזוק הגזענות והאפליה במדינה, וביניהם, לצערי, הכספים שלי שמופקדים בחברתכם".

אבו-חבלה, שרק בשבוע שעבר דרש מהמפקח על הבנקים דודו זקן לבחון את מינוי הדירקטורים בלאומי, כותב לרוזן כי "תוך תקווה שהתנהגותי זאת והצעד שאני נוקט יהוו דוגמה לכלל המבוטחים בחברתכם, ערבים ויהודים, ולכל אזרח ישראלי שוחר שלום, שוויון ודו-קיום, תוך תקווה ליצירת מערך יחסים חדש של הדדיות ועשיית משקל וכבוד לזולת, הריני לפנות אליך בבקשה להפסיק מיידית את הביטוחים שלי בחברתכם".

ממנורה מבטחים נמסר בתגובה: "החברה דוחה על הסף את ההאשמות חסרות השחר של רו"ח זיאד אבו-חבלה. החלטות החברה הינן משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד, לטובת לקוחות החברה. צר לנו כי רו"ח אבו-חבלה מנסה להוביל את הנושא לכיוונים שאינם נכונים ואינם ראויים".