זינגר: "אלו שביקרו את הספורטאים צריכים להיות הראשונים שייבדקו"

מנכ"ל הוועד האולימפי אומר כי "לא יכול להיות שיקימו ועדת בדיקה כשהספורטאים עדיין מתחרים", וטוען ש"אם בוחנים לפי כמות גמרים, המשלחת אינה כישלון"

עם סיום המשחקים האולימפיים, מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי אפרים ("זיגי") זינגר תוקף את גל הביקורת שהופנה כנגד משלחת הספורטאים למשחקי לונדון 2012. "לא יכול להיות שתהיה קפיצה מיותרת ומוקדמת נגד הספורטאים שלנו, ויקימו ועדת בדיקה, בזמן שהם עדיין מתחרים כאן", אומר זינגר ל"גלובס". "אנחנו עדיין צריכים להחזיק כאן משלחת, וזה מעשה שלא ייעשה".

מנכ"ל הוועד האולימפי מכוון בעיקר נגד ההודעה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת, על הקמת ועדת בדיקה לכישלון המשלחת כבר ביום רביעי שעבר, כשהתברר שהגולשת לי קורזיץ איבדה סיכוי לזכות במדליה. "הרי כל אלו שביקרו את הספורטאים, עד לא מזמן התהדרו בהופעות שלהם. אותם אלו שקפצו בראש צריכים להיות הראשונים שייבדקו. הרי המערכת הממלכתית היא זו שאחראית על התשתיות, המתקנים ועל האין-ספורט. אני לא חושב שהעיסוק בשפיץ האולימפי הוא תפקידם של אלו שאחראים בכלל לעיסוק בתשתיות".

* אי זכייה במדליה היא בסופו של דבר כישלון?

"לא יעזור כלום - שם המשחק במשחקים אולימפיים זה המדליות. זו הסיבה המרכזית שלא מעט כספים ציבוריים וכספים פרטיים מושקעים בספורטאים הללו - כדי להופיע בסופו של דבר בטבלת המדליות. זה מה שחשוב גם בראייה ההיסטורית, כי מי שייפתח את הדף של בייג'ין למשל, יראה את אלו שזכו במדליות ולא את התוצאות של אלו שלא זכו. ככה זה עובד".

עם זאת, זינגר מודה כי ברמה של השגת המטרות והיעדים - המשלחת נכשלה. "לפני למעלה משנתיים, אחרי עבודה מעמיקה שעשינו עם חברת ייעוץ חיצונית ועם היחידה לספורט הישגי, קבענו מטרות ויעדים. היעד המרכזי שלנו היה לחזור בפעם השישית ברציפות עם מדליה, ואם אנחנו לא חוזרים מלונדון עם מדליה, אז אין חולק על כך שלא עמדנו ביעדים. ברמת הניתוח הפרטני של כל ספורטאי וספורטאי, יש כמה שכבר עכשיו ברור שעמדו בציפיות, ואפילו כמות הגמרים האולימפיים בהשוואה לבייג'ין היתה גדולה יותר. כך שאם בוחנים על-פי כמות גמרים אז אי אפשר להגדיר את המשלחת ככישלון".

* בדיעבד היה כדאי לשלוח משלחת מצומצמת יותר, של בעלי סיכוי גבוה יותר למדליה?

"רק לפני חודש הוועד האולימפי בישראל הותקף בצורה ברוטאלית על כך שהוא לא לוקח ספורטאי א', ג' או ז', כאשר אנחנו באנו ואמרנו שאנחנו לוקחים רק את הספורטאים שעמדו בקריטריונים הנוקשים. לפני משחקים תמיד מתקיפים אותנו למה לא לקחתם ספורטאים, ואחרי זה תמיד בוכים למה לקחתם. אני כבר מכיר את הריטואל הזה".

* הכישלון הזה יוביל לשינוי?

"בעוד כמה שבועות נדע בדיוק מה קרה עם לונדון 2012. השאלה היא אם אנחנו חוזרים ובמשך 4-5 ימים יתעסקו בנו, אבל כשתתחיל הליגה בכדורגל ויגיעו החגים, הענפים האישיים יצללו שוב לתהום הנשייה. או שאולי הפעם מישהו ירים את הכפפה - כלומר דרג ממלכתי הכי בכיר שיש - ויעשה מעשה אמיתי, אם הספורט באמת חשוב לו יותר משיחת טלפון כזאת או אחרת לספורטאי. כך שהמבחן מה קרה עם לונדון 2012 יהיה אחרי החגים".