"הכלכלה הגלובלית חלשה, מרווח הביטחון מזעזועים צר"

רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות IBI, מזהיר כי "הרעה באירופה או פגיעה בצרכנים בעקבות האצה במחירי הסחורות פועלת לפגיעה בצמיחה תוך זמן קצר יחסית"

"החולשה המבנית בכלכלה הגלובלית מובילה לכך שמרווח הביטחון מפני זעזועים הוא צר למדיי, כך שהרעה באירופה או פגיעה בצרכנים בעקבות האצה במחירי הסחורות פועלת לפגיעה בצמיחה תוך זמן קצר יחסית", כך מעריך היום (א') רפי גוזלן, כלכלן ראשי בבית ההשקעות IBI.

גוזלן כותב הדברים בהמשך העלייה החדה במחירי הסחורות בעולם, הנובעת מחשש לזעזועים מצד ההיצע, ומגיעה לדבריו "בתזמון גרוע שבו המומנטום בפעילות הכלכלית בעולם חלש למדיי". לדבריו, "עליית מחירים זו כמוה כמס המוטל על הצרכנים, ולכן עלולה להחריף את ההאטה בעפילות".

באשר לשוק המקומי, מציין גוזלן את ביצועי התקציב לחודש יולי, אשר עדיין עקביים עם גירעון של 3.8-4% תוצר בשנה הנוכחית. "התוואי הנוכחי עדיין משקף צורך בהתאמות נוספות של 15-20 מיליארד שקל, ביחס להוצאות המתוכננות בתקציב 2013", מעיר גוזלן, ומוסיף כי "ההטאה בפעילות בעולם מעמידה את ההכנסות בסיכון לירידת מדרגה נוספת בהמשך השנה".

"יהיה מאד מפתיע לראות את הממשלה הנוכחית מגישה את תקציב 2013, ולא בוחרת בסופו של דבר להקדים את הבחירות ולהשאיר את המטלה של הגשת התקציב לממשלה הבאה", סיכם גוזלן.