הכשרה אנרגיה: "תקלות קורות - חלק מהביזנס; מאמינים בתגליות"

(עדכון) - מראני: "בכל הקידוחים בים התיכון היו תקלות, וזה לא מנע מלהגיע לתגליות" ■ על הטלטלה במניות: "בישראל יש תמיד תגובות יתר"

השותפות בקידוח "מירה" הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי ומודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB מקיימות היום (ב') מסיבת עיתונאים, בה ינסו להסיר את הערפל מעל הקידוח.

הורידו את המצגת של שותפויות "מירה" למשקיעים!

מנכ"ל הכשרה אנרגיה, אוהד מראני, ציין "יש לנו רישיונות מצוינים, גם 'מירה' וגם 'שרה', ואנחנו מאוד מאמינים ברישיונות הללו ומאוד מאמינים בפוטנציאל גם במטרות הגז והנפט, ולכן השקענו ונשקיע עוד הרבה כסף כדי להציע בפרוספקטים האלה. קיבלנו דוח מצוין מ-NSAI, שזו חברה לא תלויה.

תקלות קורות בקידוחים זה חלק מהביזנס, וזה חלק מעולם הקידוחים. ברור שהשוק לא אוהב את זה, ואנחנו לא אוהבים את זה, אבל זה חלק מהביזנס ,וצריך להיות מוכנים לזה. התקלה שלנו ידועה לכולם. אין כאן משהו שאי-אפשר לטפל בו. אני חייב לציין שבכל הקידוחים האחרונים שהתבצעו באגן הים התיכון היו תקלות, וזה לא מנע מלהגיע לתגליות. מדובר בתקלה שידועה ומביאה לקידוח בזווית - לא עוברים דרך הנקודה הבעייתית".

מראני הוסיף כי "הבעיה שלנו נבעה מתוואי השטח שבו נתקלנו ולא כתוצאה מהציוד באסדה. בעומק של כ-4,600 מטר נתקלנו במעין מערה או חלל שכתוצאה מהם לא הייתה התנגדות למקדח. היו מספר אפשרויות ובחרנו באפשרות שהכי נכונה להערכת המפעיל. אנחנו מאמינים בקידוח והחלטנו על קידוח אלכסוני בכיוון מזרח כאשר אנחנו רוצים להגיע אל אותה מטרה בשיפולים המזרחיים שלה".

מראני ציין כי "גם בקידוח 'שמשון' הייתה תקלה דומה. ברגע שנכנסנו לחלל הבוץ נפל למטה והמקדח והציוד נתפסו. יש גיאולוגים שאומרים שזה סימן טוב אבל מבחינה מכאנית זה עושה בעיה בקידוח. הגענו למסקנה שהאלטרנטיבה היא לעבור לקידוח אלכסוני. אנחנו רוצים לקדוח לנפט אך כרגע אנחנו ממוקדים במטרת הגז; נגמור את מטרת הגז ואז נחליט יחד באיזו צורה מגיעים למטרת הנפט ובאילו זמנים. עדיין לא הגענו לחולות 'תמר' - ופה היו שמועות לא מבוססות. התמונה מאד ברורה כתוצאה מהאינטרפרטציה של הבדיקות הסייסמיות. מה שלא ודאי ולא ברור זה העומק המדוייק של כל שכבה ושל כל מטרה".

מנכ"ל IPC מולי רבינא ציין "הבעיות שאנחנו נתקלים בהן הן מכאניות ולא גיאולוגיות הן לא משנות את הגיאולוגיה של הרישיונות ואת איכות המטרות. קיים ציוד חלופי וציוד משלים שנועד להתמודד במהירות עם מצבים מהסוג הזה".

נציין כי בתחילת השבוע שעבר דיווחו השותפות על תקלה בקידוח "מירה-1", במסגרתה נתפסו צינורות קידוח, עובדה אשר אילצה את המפעילה GGR לבצע קידוח בסטייה בתוספת עלות של 4 מיליון דולר ועיכוב בלוחות הזמנים של 7 ימים.

בימים האחרונים נסחרות מניות השותפות בתנודתיות גבוהה לאחר שבסוף השבוע האחרון נחשף ב"גלובס" כי טרם התגלו סימני גז משמעותיים בקידוח.

כאשר נשאל מראני על שיתוף הפעולה עם GGR, המפעיל בקידוח, הוא ענה שהיחסים "בסדר גמור", ודחה את השמועות על כך שהמפעיל יוחלף. כאשר נשאל לפשר התנהגות המשקיעים ענה: "בישראל יש תמיד תגובות יתר גם בצד החיובי וגם בצד השלילי. הם קיוו לתאריך מסוים ופתאום היה עיכוב והתחיל כדור שלג. נוסיף לזה ידיעות לא מבוססות שגרמו עוד יותר לחרדה ואולי גם אנחנו היינו צריכים לעשות את מה שאנחנו עושים עכשיו ולהסביר לכם מה קורה. אנחנו לא יכולים להסביר את השוק, אנחנו יכולים לנסות להבין אותו. אנחנו מכבדים את השוק ומנסים לעשות את העבודה הכי טוב שאפשר".

צחי סולטן, מבעלי מודיעין, הוסיף בהקשר זה: "הייתה אי-ודאות גדולה בקרב המשקיעים. אף אחד לא ידע מה קורה. במקרה הייתי בחו"ל בסוף השבוע וקיבלתי הודעות SMS. כשיש אי ודאות הספקולציות רצות לכל הכיוונים ובדרך כלל לכיוון השלילי. לכן החלטנו לערוך את המפגש הזה ולספק שקיפות מלאה וכמו שאתם רואים אנחנו מאוד מאמינים בקידוח. זו רמת שקיפות שאין לה אח ורע יחסית לכל מה שהיה עד היום בקידוחים".