בקרוב: חיוג לחו"ל מהסלולר דרך מפעיל קטן

שר התקשורת משה כחלון יפרסם בקורב הוראת מינהל שתגן על מפעילים בינלאומיים קטנים ■ במסגרת ההוראה לא יופלו לרעה לקוחות של קבוצת תקשורת גדולה שמעוניין להתקשר לחו"ל באמצעות מפעיל קטן

הישג למפעילים הבינלאומיים הקטנים: שר התקשורת משה כחלון יפרסם בקרוב הוראת מינהל חדשה שתאפשר להם להתמודד עם השוק החדש שנוצר בשיחות הבינלאומיות בעקבות כניסת המתחרים החדשים לשוק הסלולרי והמעבר לחבילות בהן כלולות השיחות לחו"ל.

ל"גלובס" נודע כי שר התקשורת החליט שקבוצות התקשורת הגדולות לא יוכלו להפלות לרעה לקוחות שרוצים להתקשר לחו"ל דרך מפעיל בינלאומי שאינו שייך לקבוצת תקשורת. כך, למשל, לקוח חברה סלולרית יוכל לחייג לחו"ל דרך מפעיל כמו 018 אקספון, ללא אפליה ובאותם תנאים בדיוק. כמו כן, יבוטלו שיעורי הסליקה הגבוהים שגבו החברות הסלולריות ממפעילים קטנים.

במסגרת מכתבו של שר התקשורת נקבע כי המפעיל הבינלאומי יציג מחיר מפוצל ללקוחותיו המתקשרים באמצעות כרטיסי פרה פייד של מפעילי סלולר, אשר יכלול רכיב שיישאר בידי המפעיל הבינלאומי - התשלום עבור השיחה הבינלאומית, ורכיב שיוער למפעיל הסלולרי, בגובה שלא יעלה על הקישוריות בסלולר.

בנוסף, כרטיסי חיוג המשולמים מראש (פרי פייד), אשר ישווקו בידי מפעיל סלולרי ישווקו באופן שוויוני כלפי המפעילים הבינלאומיים, וכרטיסים כאמור אשר ישווקו על ידי מפעיל בינלאומי, ישווקו באופן שוויוני כלפי מפעילי הסלולר.

כמו כן, קבע כחלון כי מפעילי הסלולר לא יגבו עמלה מהמפעיל הבינלאומי בשיחות המבוצעות באמצעות כרטיסי פרי פייד, וככל שמפעיל סלולרי בוחר לגבות ממנוייו עלויות אלה, הרי שעליו לעשות כן ללא אבחנה לפי יעד השיחה או המפעיל בו בחר המנוי לביצוע השיחה הבינלאומית.

איציק בן אליעזר, מנכ"ל 018 אקספון אמר בתגובה כי "משרד התקשורת עשה צעד בכיוון הנכון, בעיקר אם קוראים את טיעוני המשרד בנימוקי ההחלטה. נראה כי ראשי המשרד מבינים שנדרש תיקון מקיף יותר שיאפשר תחרות אפקטיבית לטווח ארוך. 018 הציגה למשרד התקשורת את עיקרי המלצותיה לשינוי מבני ברישיונות התקשורת כך שחברות קטנות ועצמאיות ימשיכו להוות הסמן החשוב ביותר של התחרות".