מידרוג מאשררת את דירוג האג"ח והתחזית של דש איפקס

מידורג אישררה את הדירוג של סדרות האג"ח ב' ו-ג' שעומד על A1 כמו גם את תחזית הדירוג שעומד על "יציב" ■ אישרור הדירוג בא על רקע הודעת החברה על מיזוג עם בית ההשקעות מיטב

חברת מידרוג מאשררת היום (ב') את דירוג האג"ח מסדרה ב' ו-ג' של דש איפקס שעומד על A1, בנוסף החברה הותירה את תחזית הדירוג על "יציבה". אישרור הדירוג בא לאחר הודעת דש איפקס כי התקשרה עם בעלי המניות של בית ההשקעות מיטב בהסכם מיזוג לפיו החברה תקלוט את כל המניות של מיטב כנגד הקצאת מניות בחברה לבעלי מניות מיטב.

בחברת מידרוג מציינים שיש צדדים חיוביים במיזוג הזה עבור דש וזה יאפשר לה בין היתר לאזן את תמהיל הנכסים וההכנסות של החברה, לגוון את אופי הלקוחות של החברה ויביא לייעול ההוצאות של הגוף החדש. מנגד, במדרוג רואים מספר קשיים ובעיות במיזוג בין שתי החברות.

"קיימים קשיים ואתגרים תפעולים בשילוב שתי המערכות העלול, בין היתר, לגרום לקיטון בנתח השוק המצרפי, ו/או חסכון בהוצאות בשיעור נמוך יותר או בפרק זמן ארוך יותר מתוכנית ההנהלה", נכתב בסקירה של מידרוג. "בהקשר זה יש לציין כי, לדש ובעיקר למיטב ניסיון רב במיזוג של פעילויות דומות עם רמת מורכבות גבוהה, אולם לא בסדר גודל שכזה, תוך שמירה על נתח שוק הכנסות והידוק הוצאות - יתרון הצפוי לסייע בידי דש בהתמודדות עם האתגרים הטמונים במיזוג".

במידרוג מעריכים שבעקבות התחזקות הרגולציה, החרפת התחרות, המלצות ועדת הריכוזיות והמחאה החברתית, הרווחיות של בתי ההשקעות נפגעת ולכן השוק הולך לכיוון של מיזוגים מהסוג הזה. בשל כך, מידורג צופה שהמיזוג יוביל לשיפור התוצאות של ד"ש מה שיכול להוביל בעתיד להעלאת הדירוג של החברה.