נתניהו: "ישראל סובלת מעודף רגולציה בכל ענפי הממשלה"

(עדכון) - ראש הממשלה נפגש הערב עם ראשי הארגונים הכלכליים הגדולים במשק כדי לדון במצוקות של המגזר העסקי ■ רה"מ: "על הממשלה לטפל בעודף הרגולציה - אסור שהרגולציה תשלוט על המשק"

"מדינת ישראל סובלת מעודף רגולציה בכל ענפי הממשלה. לא זו בלבד שיש עודף רגולציה, אלא שהגענו לא אחת למצב שבו רגולטור אחד נלחם בשני" - כך אמר הערב (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפגישה עם ראשי לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

נתניהו אמר כי על הממשלה לטפל בעודף הרגולציה וכי אסור שהרגולציה תשלוט על המשק. ראש הממשלה אמר עוד בפתח הפגישה כי הוא רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין הממשלה לארגונים כלכליים וקרא לראשי הארגונים לפעול במשותף ולהמשיך להתייעץ עימם.

נתניהו נפגש עם ראשי הארגונים הכלכליים הגדולים במשק בראשותו של נשיא התאחדות התעשיינים צבי אורן, כדי לדון עימם במצוקות של המגזר העסקי ולקיים עימם דיון פתוח על הצרכים של המגזר העיסקי מהממשלה.

בפגישה משתתפים פרט לנשיא התאחדות התעשיינים, נשיא הקבלנים ניסים בובליל, נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, נשיא לשכת ארגוני העצמאים יהודה טלמון, יו"ר איגוד חברות ביטוח החיים זאב אבן חן, יהודה אלחדיף, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, ראשי התאחדות המלונאות, ראשי איגוד הבנקים. מטעם הממשלה השתתפו בפגישה גם שר האוצר יובל שטייניץ, שר הבינוי אריאל אטיאס, שר התמת שלום שמחון, סגן שר האוצר איציק כהן, מנכל משרד ראש הממשלה הראל לוקר וראש המועצה הלאומית לכלכלה, יוג'ין קנדל.

נשיא התאחדות התעשיינים שיזם את הפגישה, הציג בפני הממשלה את הצרכים של התעשינים כדי למנוע פגיעה בתעשייה וכדי להבטיח את המשך הצמיחה. נתניהו ומנכ"ל משרדו, הראל לוקר, הציגו בפני המשתתפים את עיקרי המדיניות הכלכלית.

צביקה אורן נשיא התאחדות התעשיינים וראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים אמר בסיום פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו והשרים שטייניץ, שמחון ואטיאס: "שנת 2013 תהיה שנה קריטית לכלכלה ולמשק הישראלי. נבחן כל פעולה מצד הממשלה במבחן התרומה לצמיחה במשק כדי שחלילה לא נמצא את עצמנו מתמודדים עם תמונות שכבר ראינו בשנים האחרונות במדינות שונות באירופה". במהלך הפגישה הדגיש אורן את מחויבות לשכת התיאום לעידוד הצמיחה והתריע מפני ירידה בייצוא וחשש לסגירת מפעלים ופיטורי עובדים מסיביים.