אפריקה נחתכה ב-18%; מידרוג: לא מורידים את הדירוג

אפריקה תרשום הפסד של עד 800 מיליון שקל בשל הפחתת שווי של נכסים ברוסיה ■ מידרוג: "להפחתה הנ"ל אין השלכה תזרימית מיידית על החברה שכן קרקעות אלו לא היו צפויות להפיק הכנסה בטווח הקצר-בינוני"

חברת דירוג האשראי מידרוג לא מורידה את דירוג האשראי של אפריקה ישראל חרף אזהרת הרווח שפרסמה הבוקר (ב') החברה. כזכור, הבוקר הודיעה אפריקה כי תרשום הפסד של עד 800 מיליון שקל בשל הפחתת שווי של 240 מיליון דולר בנכסי החברה הבת אפי פיתוח במזרח אירופה. (לסיפור המלא)

"גם לאחר ההפחתה האמורה, יחסי האיתנות של החברה יהיו סבירים לרמת הדירוג של הסדרה", נכתב בסקירת מידרוג. "יחד עם זאת, לאמור עלולה להיות השפעה שלילית על מימוש האופק החיובי. מחד, להפחתה הנ"ל אין השלכה תזרימית מיידית על החברה שכן קרקעות אלו לא היו צפויות להפיק הכנסה בטווח הקצר-בינוני. מאידך, בטווח הארוך, אפי פיתוח צפויה להוות את המקור העיקרי לשירות החוב של אפריקה השקעות ולפיכך פגיעה ביכולתה להפיק תזרים מקרקעות אלו עלולה להשליך על הפרופיל הפיננסי של החברה".

נציין כי ההפחתות בגין נדל"ן להשקעה בהקמה משקפות בעיקרן ירידה בשוויים של 4 פרויקטים של אפי פיתוח המסווגים בספריה כנדל"ן להשקעה בהקמה: פוצ'טוביה, קוסינסקייה וכן טברסקיה פלאזה Ib וטברסקיה פלאזה II.

"פרויקטים אלה נמצאים בימים אלה בתהליכי הערכה על ידי מעריך השווי הבלתי תלוי", מסרה החברה. "ההפחתות נובעות משינויים במדיניות התכנון העירוני ובמדיניות הפיתוח של עיריית מוסקבה".

כתוצאה מהערכות השווי החדשות, וכן בשל התחזקות הדולר מול הרובל הרוסי, יפחת שווי תיק הנכסים של אפי פיתוח מרמה של 2.8 מיליארד דולר ל-2.4 מיליארד דולר ברבעון השני.