מורגן סטנלי משחרר את הדובים: המיתון קרב, שוק המניות יצנח

אדם פרקר, אסטרטג מניות בבנק ההשקעות מורגן סטנלי, משתייך לאנליסטים הפסימיים יותר וטען כבר לפני מספר חודשים כי ה-S&P 500 יצנח לרמה של 1,167 נקודות עד סוף השנה

בימים אלו, בהם חוסר הוודאות גדל והתנודתיות גוברת, הויכוח בין האנליסטים לגבי הכיוון העתידי של השווקים מתעצם. חלקם טוענים כי אנו ניצבים בפני גל שורי גדול וחלקם טוענים כי הירידות בפתח.

אדם פרקר, האסטרטג של מחלקת מניות בארה"ב בבנק ההשקעות מורגן סטנלי משתייך לאנליסטים הפסימיים יותר וטען כבר לפני מספר חודשים כי ה-S&P 500 יצנח לרמה של 1,167 נקודות עד סוף השנה. הוא אומנם קיבל הרבה ביקורות על כך, אך הוא עדיין דבק בעמדתו.

פרקר טוען כי במקרה הטוב ביותר דוחות החברות יהיו טובים באופן יחסי בעתיד, אך כאשר לוקחים בחשבון את הסיכון של הצוק הפיננסי בארה"ב המצב יהיה גרוע בהרבה. במזכר ששלח ללקוחותיו בו הוא סקר מספר תרחישים,כתב האנליסט הבכיר כי ככל הנראה רווחי החברות ב-S&P 500 ב-2013, יושפעו מ"הצוק הפיסקלי", שעשוי לחתוך כ-5 נקודות האחוז מהתמ"ג של ארה"ב.

"אם התרחיש הקיצוני ביותר של הצוק הפיסקלי יצא לפועל וארה"ב תיפול למיתון, אנו יכולים לצפות כי ה-EPS ב-2013 יפול בצורה חדה", כתב פרקר. "בהתבסס על קונצנזוס האנליסטים ב-2012 ועל הצניחה ברווחי החברות במקרים הקודמים שבהם ארה"ב נכנסה למיתון, אנו יכולים למצוא פוטנציאל לצניחה חדה ברווחי החברות, אף מתחת לתחזית הדובית שלנו - 81 דולר".

נזכיר כי במקרה שנשיא ארה"ב המכהן ברק אובמה או מיט רומני במקרה שיבחר, לא יצליחו לאשר בטווח הקרוב הארכה של הטבות המס שהוענקו למעמד הביניים לפני מספר שנים, "הצוק הפיסקלי" יכנס לתוקפו, עניין שעשוי לגרום לשיעורי אבטלה גבוהים ולהאטה בפעילות הכלכלית.