יפנאוטו מוכרת את בניין המטה בת"א ב-29 מיליון ש'

יפנאוטו החזקות, שבשליטת גד זאבי, ממשיכה לפעול בכדי לעמוד בהחזר החובות לנושיה. אתמול הודיעה החברה על מכירת בניין המטה של החברה הבת, יפנאוטו רכב, יבואנית סובארו בישראל, ברחוב המסגר 30 בת"א תמורת 29 מיליון שקל (ובתוספת מע"מ). התמורה תועבר במלואה לנושה הגדול של יפנאוטו רכב, בנק מזרחי-טפחות, שהנכס משועבד לטובתו.

במעמד החתימה תתקבל מקדמה של 8 מיליון שקל והיתרה תשולם בתוך חודש. בנכס ממוקמים משרדי יפנאוטו ואולם התצוגה שלה, שבגינם תשלם יבואנית סובארו לרוכש דמי שכירות של כ-150 אלף שקל בחודש.

מחזיקי האג"ח של יפנאוטו החזקות, שחובה של החברה כלפיהם מסתכם בכ-100 מיליון שקל, התבקשו לאשר את העסקה. החברה מפגרת בתשלומי הקרן והריבית למחזיקים, וחייבת להם כ-17 מיליון שקל בגין תשלום חלקי בפברואר האחרון, ועוד כ-3 מיליון שקל בגין ריבית שלא שולמה בתחילת החודש.

אג"ח החברה נסחרת בתשואת זבל של 97%, המו"מ על הסדר חוב התפוצץ בשבוע שעבר, ומחזיקי האג"ח החליטו להעמיד להצבעה החלטה על פירעון מיידי של יתרת החוב. יתרת קרן האג"ח שהנפיקה יפנאוטו אמורה להיפרע בשלושה תשלומים מדי פברואר עד לשנת 2015.

בחודש שעבר הודיעה יפנאוטו רכב על כוונתה למכור את מלוא זכויותיה בנכס נדל"ן ברחוב יצחק שדה 28 בת"א תמורת 6 מיליון שקל, לאחר שקיבלה את הסכמת נציגות מחזיקי האג"ח למכירה. השבוע נחשף ב"גלובס" כי גד זאבי פועל למכירת יפנאוטו רכב או להכנסת שותף לצידו.