ראלי של 35% באירופה? קרנות הגידור מכסות פוזיציות השורט

לפי נתונים שפורסמו ב"בלומברג", קרנות גידור המבוססות על מגמות מאקרו כלכליות, מצמצמות את פוזיציות השורט שלהן על מניות אירופיות בקצב הגבוה ביותר מזה 3 שנים

קרנות גידור המבוססות על מגמות מאקרו כלכליות, מצמצמות את פוזיציות השורט שלהן על מניות אירופיות בקצב הגבוהה ביותר מזה 3 שנים. זאת, בשל האמונה הרווחת כי מעצבי המדיניות באירופה ינקטו בצעדים מרחיקי לכת כנגד משבר החוב הגואה, כך לפי דיווח של "בלומברג".

לפי הדיווח, הרמה שבה מהמרות קרנות הגידור מבוססות המאקרו, כנגד מדד ה-Euro Stoxx 50 היא הנמוכה ביותר מאז 2009, סימן שמעיד על כך שמנהלי ההשקעות באותן קרנות גידור מכסים את פוזיציות השורט שלהם ע"י רכישת מניות. עדות לכך ניתן למצוא בשיעור יתרות השורט על המדד שירד לאחרונה לרמה של 2.9% לעומת 3.4% בחודש מאי.

המומחים מציינים כי המשקיעים המקצועיים רוכשים בחזרה מניות שעליהן הם פתחו פוזיציות שורט וע"י כך "תידלקו" את הראלי שהחל בבורסות אירופה לאחר שיו"ר הבנק המרכזי מריו דראגי הצהיר כי יעשה ככל יכולתו להגן על גוש האירו.

נזכיר כי כאשר פותחים פוזיציית שורט על מניה מסוימת מוכרים את המניה (או מלווים את המניה) וכדי לסגור את את הפוזיציה יש לרכוש בחזרה את המניה, כלומר לבצע פעולה הפוכה כדי להגביל את ההפסד הנוצר כאשר המניה עולה.

הנתונים מדברים בעד עצמם: מדד האירו סטוקס 50 עלה ב-3 השבועות האחרונים בכ-12%, כפול מהעלייה שרשם מדד ה-MSCI All-Country World Index. זאת, חרף העובדה שהנתונים הכלכליים הריאלים באירופה הראו כי היבשת מוכת החובות גולשת למיתון.

לפי הנתונים, מנהלי קרנות הגידור כיסו את פוזיציות השורט שלהם בקצב מהיר שכזה רק באפריל 2009, רגע לפני שהתרחש ראלי של 35% במדד אירו סטוקס 600.