דש על מניית בבילון: מכונת שיווק משומנת - תזנק ב-49%

האנליסט ערן יעקובי שורי על המניה - ומעניק לה המלצת "קנייה" ■ יעקובי: בבילון ייחודית; צופה לה אופק חיובי בשנים הקרובות

דש מתחיל היום (ג') לסקר את מניית בבילון , שספגה מימושים כבדים מתחילת החודש לאחר שזינקה במאות אחוזים מתחילת השנה. תחת הכותרת "מכונת שיווק משומנת לתרגום הוצאות להכנסות" מעניק האנליסט ערן יעקובי למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 44 שקל, זינוק של 49% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה.

יעקובי מציין כי בבילון ייחודית בנוף החברות הישראליות: החברה שפיתחה לפני יותר מעשור תוכנת תרגום ייחודית ולאורך שנים דשדשה עסקית למרות מוניטין התוכנה, הצליחה לזהות מודל עסקי מנצח. "החל משנת 2008 ובמיוחד מתחילת 2010 החברה ממנפת באופן מוצלח ביותר את אטרקטיביות התוכנה והמוניטין הרב שלהם היא זוכה בעולם, בעיקר לקידום הכנסות מפרסום באינטרנט תוך כדי השתלבות בקידום מנועי חיפוש מובילים ובראשם גוגל.

יעקובי צופה לחברה אופק חיובי בשנים הקרובות, וזאת בעיקר הודות לעובדה שהחברה "רוכבת" על מספר גלים שהוא צופה שרק יתעצמו בעתיד הקרוב והבינוני גם יחד, והם: המשך חדירת האינטרנט לשווקים שאינם דוברי אנגלית, הצורך הגובר והולך בתרגום והמשך מגמת הצמיחה בעולם הפרסום האינטרנטי.

"למרות האמור לעיל, אסור לזלזל בסיכונים מוחשיים מאוד העלולים לשבש לחברה את צמיחתה העתידית, מעבר לסיכויים המובנים כחלק מתעשיית האינטרנט (מחזור חיים הולך ומתקצר של טכנולוגיות, שינוי בטעמי קהלי היעד, חדירת פלטפורמות מידע ופרסום חדשות העשויות לשנות את ה"שיווי המשקל" השברירי הקיים בשוק).

לחברה תמהיל סיכונים ייחודי והחשוב ביניהם הינו העובדה כי מקור העוצמה של החברה הינו גם מקור הדאגה לעתידה. מנוע הצמיחה העיקרי של החברה הינה חברת גוגל, האחראית כיום על כ- מהכנסות החברה ועל כ-95% מהכנסות הפרסום של החברה. למרות שלחברה חוזה עד סוף שנת 2013 עם גוגל ולמרות הסינרגיה היפה בין המוצרים והעובדה שגוגל נהנית משיתוף הפעולה, ניתן לחזות תרחישים שאינם דמיוניים בהם גוגל תאמץ שחקן אחר בשוק, תשנה מעט את מודל השת"פ וכדומה. נדגיש כבר בשלב זה כי לחברה יתרון תחרותי משמעותי המבוסס על תמהיל נכון של מוניטין, אפליקציה מובילה, בסיס לקוחות ענק (מעל 150 מיליון משתמשים), טכנולוגיה ושיתופי פעולה אסטרטגים, אולם כל אלו מהווים חסמי כניסה למתחרים חדשים מהותיים בטווח הקצר והבינוני ולא בהכרח יעילים במיוחד לטווח הארוך", מוסיף יעקובי.

יעקובי מעריך כי שנת 2012 תסתיים עם צמיחה של כמעט 200%, קרי הכנסות של כ-650 מיליון שקל ואלה יתקרבו לרף המיליארד שקל בשנת 2013 (צמיחה של 45%). כמו כן, הוא צופה רווח של 92 מיליון שקל השנה ו-135 מיליון שקל ב-2013.