ראש הנציבות הכלכלית של האיחוד: "גוש האירו לא יתפרק"

אולי ראן בראיון ל-CNBC, סירב להתייחס לשאלה באם הוא סבור שממשלות ספרד ואיטליה ויזדקקו לסיוע כספי חיצוני קרוב, אולם הבהיר: "מנהיגי אירופה מוכנים לנקוט בפעולות אם יידרש"

פרויקט גוש האירו בלתי ניתן לפירוק, אולם בשל כך למנהיגי היבשת יש מרחב תמרון צר יחסית - במסגרתו הם יצטרכו להטמיע שינויים מהותיים בחוקה האירופאית, כדי לאפשר לגוש להמשיך ולהתקיים - כך סבור אולי ראן, ראש הנציבות הכלכלית באיחוד האירופי.

בראיון ל-CNBC, סירב ראן להתייחס לשאלה באם הוא סבור שממשלות ספרד ואיטליה ויזדקקו לסיוע כספי חיצוני קרוב, אולם הבהיר: "מנהיגי אירופה מוכנים לנקוט בפעולות אם יידרש עבור כל מדינה".

עוד פנה ראן לפוליטיקאים ביבשת, והבהיר כי עליהם "לנקוט ברפורמות בגוש האירו. הפרויקט הזה בלתי ניתן לפירוק, וכעת חיוני שנשמור על אחידות במסגרתו". זאת, בעוד תשואות האג"ח הספרדיות והאיטלקיות נסחרות מזה מספר שבועות במספרים מפחידים - ומתקרבות לרף ה-7%, אותו כלכלנים רבים מכנים כ"נקודת האל-חזור" - מצב בו הממשלות כבר לא יוכלו למחזר את חובותיהן, לאור ריביות גבוהות מדי עליהם.

באשר לאפשרות כי הבנק המרכזי האירופי יתערב גם הוא במשבר וירכוש אג"ח ממשלתיות, ציין ראן: "זה ברור, לדעתי, כי גם האיחוד האירופי וגם הבנק האירופי מוכנים לפעול. עלינו לפעול גם להקמת איחוד פיסקאלי ומוניטארי - איחוד אירופי 2.0", סיכם.