דוחות כיל: עלייה של 1.8% במכירות ל-1.96 מיליארד דולר

יצרנית הדשנים כיל מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה ■ תחלק דיבידנד של כ-285 מיליון דולר ■ הרווח הנקי ירד לכ-407.3 מיליון דולר

יצרנית הדשנים כיל מדווחת הבוקר (ד') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה, תוך שהיא מדווחת על עלייה במכירות, וכן ירידה קלה בשורת הרווח, בהשוואה לאשתקד.

בשורה העליונה, מדווחת כיל על מכירות בהיקף של 1.96 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של כ-1.92 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, דיווחה כיל על רווח נקי של כ-407.3 מיליון דולר (0.321 דולר למניה), לעומת רווח נקי של 426.2 מיליון דולר אשתקד.

תוצאות כיל הינן מעל צפי קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, לפיו צפוייה הייתה החברה להציג הכנסות של 1.8 מיליארד דולר ורווח של 0.29 דולר למניה. ב"בלומברג" ציפו אנליסטים להכנסות של 1.96 מיליארד דולר ורווח נקי של 409 מיליון דולר.

למרות העלייה במכירות, ניכר כי ההאטה הגלובלית לא פוסחת גם על שוק האשלג, וכיל מדווחת על ירידה בביקושים משווקים מרכזיים, וביניהם ארה"ב ואירופה: "הרבעון השני של שנת 2012 התאפיין בביקושים נמוכים בשוק האשלג ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אולם בשיפור לעומת הרבעון הראשון של השנה", נכתב בדוח הדירקטוריון של החברה, במקביל לפרסום התוצאות הכספיות.

בתוך כך, החליט דירקטוריון החברה לחלק דיבידנד בסך של 285 מליון דולר.

עוד נמסר מכיל כי "הביקוש לאשלג ניפגע בעקבות דחיית ההזמנות על ידי היבואנים ההודים וביקושים נמוכים בארה"ב ובאירופה. על אף הירידה בביקושים בשוק האשלג ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בכיל דשנים המשלוחים היו גבוהים לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעיקר כתוצאה ממשלוחים לסין וברזיל. משלוחי יתרת החוזים עם סין והודו והמשך ביקושים חזקים בברזיל צפויים להשפיע לחיוב גם על הרבעון השלישי של 2012".

כמו כן, דיווחה כיל על תוספת של כ-24.5 מיליון דולר לרווח התפעולי של החברה, לאור התחזקות הדולר מול השקל במהלך תקופת הדוח. "חלק הארי של מכירותיה של כיל מבוצע במטבע חוץ, בעיקר בדולר ובאירו. חלק מההוצאות התפעוליות בישראל הינן בשקלים", לשון הודעת החברה. "לפיכך, לפיחות בשער החליפין הממוצע של השקל לעומת הדולר השפעה חיובית על רווחיותה של כיל ולתיסוף השפעה הפוכה".

הרווח התפעולי של כיל הסתכם בכ-545 מיליון דולר, גידול קל לעומת 543 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-853 מיליון דולר, ירידה לעומת 871 מיליון דולר אשתקד.

תזרים המזומנים ברבעון השני הסתכם בכ- 363 מיליון דולר, גידול של כ-28% לעומת 284 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בפעילות לפי מגזרים, דיווחה כיל דשנים על מכירות לרבעון אשר הסתכמו בכ-1.19 מיליארד דולר, גידול של 8% לעומת 1.1 מיליארד דולר אשתקד. עוד מדווחת כיל כי כמויות מכירת האשלג ברבעון הסתכמו בכ-1.5 מיליון טון, גידול של כ-12% לעומת 1.4 מיליון טון אשתקד. כמויות המכירה של דשני הפוספט הגיעו לכ-511 אלפי טון - 17% יותר לעומת 436 אלפי טון ברבעון המקביל אשתקד.

כיל מוצרים תעשייתיים דיווחה על מכירות של כ-401 מיליון דולר, לעומת 424 מיליון דולר אשתקד. כיל מוצרי תכלית הציגה מכירות של כ-377 מיליון דולר, לעומת 408 מיליון דולר אשתקד.