מחפשים מציאות? קבלו 4 מניות שיכולות לזנק עד 58%

דוחות הרבעון השני בארה"ב מציגים, בין היתר, את עליונותן של חברות שעיקר פעילותן בארה"ב ■ שני סקטורים בעלי הטיה מובהקת לשוק האמריקני, הם הבנקים האזוריים וחברות הרכיבים לתעשיית הרכב *מיהן המומלצות בכל אחד מהענפים

עונת דוחות הרבעון השני בארה"ב כמעט מאחורינו, ומעניין לבחון כיצד התמודדו החברות עם סביבת הצמיחה העולמית המאתגרת. המיתון באירופה, ההאטה באסיה, הדולר החזק, עליית מחירי הסחורות החקלאיות, ומעל הכול חוסר הוודאות לגבי הגירעון בארה"ב והבחירות שבפתח - כל אלו היקשו מאוד על החברות ויצרו סביבה לא פשוטה לניהול.

456 חברות, המהוות 93% משווי השוק של 500 S&P, דיווחו עד סוף השבוע האחרון. 68% מהחברות היכו את תחזיות הרווח המונמכות, ו-33% בלבד היכו את תחזית ההכנסות. החברות דיווחו על ירידה של 0.4% בהכנסות שנה אחורה, ועל עלייה של 0.2% בלבד ברווח - מהתוצאות הגרועות בשיעורי שיפור מאז המיתון של 2009.

חברות אשר הצליחו בכל זאת להכות את תחזיות האנליסטים הן בהכנסות והן ברווח, תוגמלו בעלייה ממוצעת של 3.9% מעל מדד 500 S&P; וחברות שפספסו את יעד המכירות והרווח, נענשו, בצורה דומה, בביצוע חסר של 3.8% בממוצע.

תחזיות הרווח לרבעון השלישי הונמכו ב-4% בשבועות האחרונים, ועומדות על יציבות לעומת הרבעון השני. מנגד, התחזיות לרווח ברבעון הרביעי השנה עדיין מגלמות ציפיות, לא ריאליות, לגידול של 15%. גם התחזיות לשנת 2013, העומדות על גידול של 11% ברווח, נראות כרגע גבוהות ביחס למצב הכלכלה העולמית.

ברמה הסקטוריאלית, המגזר שבו צפי הגידול במכירות והרווח הוא הגבוה ביותר, הוא הטכנולוגיה - 9% במכירות ו-15% ברווח; התעשייה עם צפי גידול של 5% במכירות ו-12% ברווח; לשנת 2013 הצפי הוא לגידול של 25% ברווחי סקטור חומרי הגלם, 17% לרווחי חברות הטכנולוגיה ו-16% גידול ברווחי הפיננסים.

כלומר הסקטור בעל המובילות בתחזיות, הן לשנה זאת והן לשנה הבאה, הוא, לא במפתיע, הטכנולוגיה. 30% ממאזני החברות בתחום הם מזומנים, והן נהנות מהשינויים הטכנולוגיים - בצד שלהן וגם אצל הצרכן - בכל העולם, מה שמביא לצמיחת מכירות ורווח יותר מסקטורים אחרים.

מגמה נוספת, הבולטת על רקע המיתון באירופה וחוסר יציבות הצמיחה באסיה, היא המובילות בתוצאות בקרב החברות שעיקר פעילותן בארה"ב.

אפקט הדולר החזק, שהתחזק ברבעון השני ב-8.75% מול האירו וב-12.79% מול הריאל הברזילאי, הוסיף לפגיעה בחברות הגלובליות לעומת אלה שעיקר הכנסותיהן מארה"ב.

חברות אלו היכו את תחזית הרווח והמכירות בשישה מתוך שבעה הסקטורים המובילים ב-S&P 500 . תופעה זו נמשכת כבר ארבעה רבעונים וקיבלה משנה תוקף ברבעון האחרון.

הבנקים מוכנים להלוות יותר

שני סקטורים בעלי הטיה מובהקת לשוק האמריקני, הם תחום הבנקים האזוריים וחברות הרכיבים לתעשיית הרכב.

השיפור במוכנות הבנקים להלוות, כפי שבא לידי ביטוי בסקר קציני האשראי של הפד, כמו גם בקרב הצרכנים שעובדים, מביא וצפוי להמשיך להביא לשיפור ברווחיות הבנקים האזוריים, שהיו בעין הסערה במיתון של 2008. גם עליית מחירי הנדל"ן והפיקוח ההדוק יותר על הבנקים משפר באחרונה את הסנטימנט כלפי הבנקים. מניות של 70 בנקים אזוריים נסחרות, ומתוך רשימה ארוכה למעקב בחרתי בשתיים.

בנק Comerica Incorporated (סימול: CMA), הוא בנק שהנהלתו ממוקמת בדאלאס, והוא פעיל במדינות נוספות דוגמת פלורידה ואחרות. לבנק נכסים בשווי 54 מיליארד דולר, ופעילותו בתחום הפיננסי הביאה לגידול של 8% בהלוואות במחצית השנה - הרבה מעל הצפי. הבנק נסחר ב-0.8 על ההון העצמי ובמכפיל רווח של 11.1 לרווחי השנה הבאה. כמו כן, הוא מחלק דיבידנדים השנה בשיעור 1.8%, ומומלץ במחיר יעד של 37 דולר לעומת 30.8 דולר בשוק.

הבנק השני, Fifth Third Bancorp , מספק שירותים פיננסיים מגוונים. הנהלתו ממוקמת בסינסינטי, והוא פועל ב-15 מדינות באמצעות 1,316 סניפים. לבנק נכסים בשווי 111 מיליארד דולר, והוא גם בין מנהלי הנכסים הגדולים במערב התיכון, עם נכסים בניהול בשווי 276 מיליארד דולר. הבנק נסחר במכפיל של 0.9 על ההון העצמי, ובמכפיל רווח של 8.4 לרווחי 2013. כמו כן הוא מחלק 2.3% דיבידנדים, ומומלץ במחיר 16 דולר לעומת מחיר שוק של 14.29 דולר.

בנקים נוספים המומלצים למעקב הם Keycorp, Citynational, Vmpqua ועוד. לבנקים האזוריים יש מדד (KRX), ותעודה העוקבת אחריו (KRE), שרק השנה הצליחה להתחיל להכות את 500 S&P, בינתיים בשיעור צנוע של 1.7%.

מערכת חשמל למושבים בהזדמנות

השיפור במתן הלוואות חלחל לתעשיית הרכב, והביא לגידול משמעותי במכירות כלי רכב בארה"ב - נתון העומד ביולי על קצב שנתי של 11.5 מיליון כלי רכב השנה. גם סקר אמון הצרכנים האחרון של הקונפרנס בורד מראה עלייה בכוונות הציבור לרכוש רכב. מי שנהנה וצפוי להמשיך ליהנות מהגידול במכירות הרכב, הוא תחום הרכיבים וחלקי החילוף.

מהחברות הרבות הפועלות בתחום נציין את Lear Corporation (סימול: LEA), המספקת 80% ממערכות החשמל למושבי רכב, והיא החברה השנייה בגודלה בעולם בתחום. החברה פעילה גם בתחומי רכיבים חשמליים רבים ושונים לתעשיית הרכב. החברה הגדילה ב-15% מכירותיה בצפון אמריקה השנה, יותר מקיזוז הירידה באירופה. Lear Corporation נסחרת לפי מכפיל 7.3 בלבד לרווחי 2013, ומחלקת דיבידנדים של 1.4%. החברה מומלצת במחיר יעד של 63 דולר לעומת מחיר של 39.77 דולר בשוק היום.

חברה שנייה, Dana Holding (סימול: DAN), היא ספק מוביל של רכיבים שונים לרכב פרטי ומשאיות קלות דרך אספקה ישירה והסכמי OEM. החברה מוכרת 48% לצפון אמריקה, 26% באירופה, 14% באמריקה הלטינית ו-12% באסיה. שני לקוחותיה הגדולים הם פורד (19% מהמכירות) ויונדאי עם 5%. החברה, אשר פועלת ב-26 מדינות, נסחרת במכפיל 6 על רווחי 2013 ואינה מחלקת דיבידנדים. המניה מומלצת במחיר יעד של 18 דולר לעומת 13.64 דולר בשוק היום.

נציין כי הסנטימנט כלפי התחום כולו החל להשתפר רק ביולי האחרון, עם פרסום הדוחות של החברות הפעילות בתחום. עד אז השיג הסקטור תשואה נמוכה לעומת מדד 500 S&P.

* הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב-UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

המניות המומלצות
 המניות המומלצות