פגוט: "מניית אפריקה צריכה להסחר בדיסקאונט עמוק"

האסטרטג הראשי של קבוצת איילון: "השוק אמר את דברו אודות השקיפות הבלתי מתקבלת על הדעת של שוווי פרוטפוליו הנכסים של הקבוצה"

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מתייחס היום להצעת הרכש של עזריאלי לגרנית וגם להתרסקות באפריקה .

פגוט אומר כי "הצעות רכש כמו ההצעה שראינו היום לגרנית הכרמל מצד קבוצת עזריאלי, לא צפויות להפוך לסוג של אופנה. הסיבה לכך היא במקרה של הצעות רכש מלאות צריכים להתקיים שני תנאים - האחד מחיר מניה נמוך במיוחד ביחס למחיר הכלכלי של נייר הערך והשני הוא כיסים עמוקים של בעל השליטה".

"במצב שוק ההון הנוכחי, למרות שחברות רבות נסחרות מתחת לשווי הכלכלי שלהן, מצבם של רוב בעלי השליטה אינו מאפשר להם כיום לחתום על המחאות של מיליוני שקלים לרכישה חוזרת. אין ספק כי התייבשות הבורסה והאופק העגום הפכו את הרישום של מניות רבות באחד העם לנטל אשר התועלת בצידו נמוכה שמהווה תמריץ לחברות רבות שמשתדלות לסיים את הרומן שלהן עם הבורסה".

עוד אומר פגוט כי "במידה ובעתיד היותר רחוק יעלה שוב קרנה של הבורסה המקומית, ידעו בעלי השליטה הממולחים לארוז לנו את החבילה עם סרט אדום ויציעו למשקיעים במחיר הנפקה גבוה, את אותן החברות שרכשו במחיר נמוך תוך ניצול של תנאי השוק".

בעניין התרסקות של ניירות הערך מקבוצת אפריקה בימים האחרונים, אומר פגוט כי "השוק אמר את דברו אודות השקיפות הבלתי מתקבלת על הדעת של שוווי פרוטפוליו הנכסים של הקבוצה. אם ביום בהיר אחד יכולים להיעלם להם כאילו מעולם לא היו 800 מיליון שקל, מבלי שאיש מהאנליסטים ומנהלי ההשקעות יכלו להעריך כי מכה קשה שכזו מצויה מעבר לפינה, הרי יש לתמחר את ניירות הערך של הקבוצה בדיסקאונט עמוק אל מול השווי הכלכלי הנגזר ממודלים כאלו ואחרים".