אפריקה תעשיות: עלייה של 18% במכירות, צניחה ברווח

מחזור המכירות של הקבוצה צמח ברבעון בכ-18% והסתכם ב-674.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-573.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

חברת אפריקה תעשיות , זרוע התעשייה של קבוצת אפריקה ישראל, מדווחת היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2012.

מחזור המכירות של הקבוצה צמח ברבעון בכ-18% והסתכם ב-674.6 מיליון שקל בהשוואה לכ-573.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות של הקבוצה במחצית הראשונה של 2012 צמח בכ-20% והסתכם בכ-1.36 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.13 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

באפריקה תעשיות מציינים כי הגידול במכירות נובע מגידול בכמויות הנמכרות ומכניסה לתחומי פעילות חדשים בתחום הפלדה בישראל ובתחום הקרמיקה.

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם בכ-125.8 מיליון שקל (שיעור של 18.7% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי של 127.7 מיליון שקל (שיעור של 22.3% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במחצית הראשונה של 2012 הסתכם בכ-249.6 מיליון שקל (18.4% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי של 249.3 מיליון שקל (שיעור של 22% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם ברבעון השני בכ-4 מיליון שקל לעומת 15.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה במחצית הראשונה של 2012 הסתכם בכ-11.6 מיליון שקל לעומת 33.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווח נובעת בעיקר מהפסד בתחום הפלדה ברוסיה בתקופת הדוח לעומת רווח בתקופה המקבילה אשתקד, וכן מירידה ברווחיות תחום הפלדה בישראל ומגידול ברמת ההוצאות התומכת בצעדי הפיתוח המואצים.

אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה תעשיות, ציין כי "תוצאות הרבעון מביאות לידי ביטוי את האסטרטגיה העסקית אותה הובילה החברה בשנה וחצי האחרונות במסגרתה נעשו מספר מהלכי פיתוח עסקי אשר תרמו גם ברבעון זה להמשך הצמיחה והשגת שיא חדש בהכנסות. יחד עם זאת, מהלכים אלה לוו בגידול בהוצאות המכירה והשיווק לטובת הטמעה מהירה ויעילה של הפעילויות שנרכשו ויחד עם אי הוודאות בשווקים והסביבה העסקית המאתגרת אנו רואים שחיקה בשורת הרווח הנקי".

"אנו פועלים ללא הרף לשמירה על מגמת הצמיחה תוך שמירה על האיתנות הפיננסית אשר בולטת במיוחד בתקופה מאתגרת זו. אני שמח ונרגש עם כניסתי לתפקידי כמנכ"ל החברה ומאמין ביכולתי להמשיך, יחד עם צוות העובדים והמנהלים, בתהליך בניית החברה כאחת הקבוצות התעשייתיות המובילות בישראל תוך הצפת הערך הגלום לטובת לכל בעלי המניות והחוב של החברה".