"משקיעי פייסבוק שלא ישנים הם פתיון לכרישי וול סטריט"

מאט נסטו, מנחה תוכנית ההשקעות הפופולרית "Breakout", על נפילה של 50% במניית פייסבוק תוך 3 חודשים: "שום דבר לא בטוח בחיים, גם לא הקאמבק של פייסבוק"

איש לא האמין שכך תיראה ההנפקה החמה ביותר של השנה, רק 3 חודשים לאחר השלמתה: מניית פייסבוק השלימה צניחה של כ-50% בתוך 3 חודשים בלבד, מה שהופך אותה למועמדת "ראויה" לתואר "ההנפקה הגרועה בהיסטוריה".

פייסבוק מחקה עד כה כ-60 מיליארד דולר למשקיעים במונחי שווי שוק, מתוכם 10 מיליארד דולר נמחקו למייסד מארק צוקרברג, שבעת ההנפקה היה שווה 20 מיליארד דולר.

271 מיליון מניות של פייסבוק שוחררו אתמול מנעילה ונמכרו ע"י מוסדיים. לפי הערכות בוול סטריט, בנק ההשקעות גולדמן זאקס וענקית קרנות הגידור Tiger Global Management היו בין השחקנים הגדולים שזרקו מניות.

האם זה הזמן למכור את המניה או לחלופין לקנות אותה? "אם קנית פייסבוק ב-38 דולר למניה והחזקת כל הדרך ל-20 דולר, למה שתמכור כעת?", אומר מאט נסטו, מנחה תוכנית ההשקעות הפופולרית "Breakout". לדבריו, ייתכן שהמניה "מנותקת" מביצועי ופוטנציאל החברה בפועל, אך זה לא אומר שהירידות הסתיימו. הוא מזכיר גם ששחרור נוסף של מניות - גדול יותר מזה של אתמול - יגיע לשוק בנובמבר.

"החברה עצמה לא השתנתה", הוא אומר, אך באותה נשימה מזכיר את ההאטה בצמיחה שלה ומספר מהי עמדתו בנושא המניה: "אלה שהשקיעו בפייסבוק כל הדרך למטה צריכים להיות כנים עם עצמם ולהפסיק עם אימרות כמו 'אני משקיע לטווח ארוך אז לא מעניין אותי ההפסד בטווח הקצר'. שום דבר לא בטוח בחיים, גם לא הקאמבק של פייסבוק. אלה שלא מסוגלים לישון בלילה ומתפללים שהמניה תעלה בחזרה הם פתיון לכרישים של וול סטריט, בין אם הם מודעים לכך ובין אם לא. בוול סטריט, אתה יכול לנסות כל דבר כל זמן שיש לך תוכנית יציאה. עבור משקיעי פייסבוק, הזמן עבור תוכנית ב' חלף מזמן".