כרטיס זיכרון אלחוטי של סנדיסק - לא מוצלח

הכרטיס של סנדיסק,Eye-Fi, נשמע מבטיח, אבל מחירו יקר מאוד לעומת כרטיס זיכרון רגיל ובפועל הוא לא נוח לשימוש

חובבי צילום לא מוותרים על השימוש במצלמה קומפקטית או מקצועית, כאשר הם יוצאים לטיול. הבעיה, שמצלמות סטנדרטיות בדרך כלל לא מגיעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי ולא ניתן לשתף בהן בקלות תמונות לרשתות חברתיות, לשלוח במייל לחברים או לגבות לאתר שיתוף קבצים. בחברת סנדיסק ניסו למצוא פתרון לבעיות הללו במצלמות, באמצעות כרטיס זיכרון מיוחד.

טכנולוגיה: Eye-Fi היא טכנולוגיה לא חדשה, אבל לא כל כך מוכרת, המשלבת התקן אינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) בתוך כרטיסי זיכרון רגילים, בהם משתמשים במצלמות דיגיטליות. הרעיון הוא לשלב את הטכנולוגיה האלחוטית לצורך שיתוף התמונות, במכשירים שלא מגיעים עם התקן WiFi פנימי במקור. המצלמה חייבת לתמוך בטכנולוגיה הזו וקל לברר את זה בעמודי המפרט באינטרנט של אותו דגם או אפילו בתפריטים הפנימיים של המצלמה, המאפשרים את הפעלת האופציה הזו.

יכולות: הכרטיס זיכרון של סנדיסק, נשמע מבטיח בתיאוריה, אבל בפועל משהו גדול מתפקשש כאן. הסיבה לכך, שלמרות שהמצלמה תומכת בכרטיס, אין לה ממשק לחיפוש רשתות אלחוטיות. בסנדיסק מאפשרים את הפעולה הזו באמצעות חיבור כרטיס הזיכרון עם מתאם שמגיע בערכה למחשב. המשתמש צריך להתקין תוכנה שמאפשרת את הגדרת הרשת האלחוטית לכרטיס. מה שאומר, שאם נוסעים לבית מלון ורוצים לעלות משם את כל התמונות לאתר ייעודי, חייבים להביא גם מחשב נייד, שיאפשר להזין את הרשת האלחוטית לכרטיס הזיכרון.

חברתי: אם בכל זאת מתעקשים להשתמש בכרטיס הזה, אפשר להגדיר בתוכנה אתרי תמונות, כמו פיקסה או פליקר אליהם יגיעו הקבצים באופן אוטומטי ישירות מהמצלמה או להגדיר שהתמונות יגיעו לפייסבוק. ניתן גם לאחסן את הקבצים בשירות ייעודי אליו סנדיסק מפנה, שישמור את הקבצים במשך שבוע בחינם או ב-50 דולר לשנה (ללא הגבלת נפח).

בשורה התחתונה: הכרטיס של סנדיסק נשמע מבטיח, אבל מחירו יקר מאוד לעומת כרטיס זיכרון רגיל ובפועל הוא לא נוח לשימוש.

מחיר: 300 שקל ל-4 ג'יגה, 400 שקל ל-8 ג'יגה.

ציון: 6.