צעד מעשי ראשון לאינטל באירלנד: תבנה מפעל חדש

העיתונות האירית מדווחת כי אינטל קיבלה אישור ממועצת מחוז Kildare, שבו ממוקמים מפעליה, להקמת מפעל חדש ■ המפעל צפוי לייצר שבבים בטכנולוגיה מתקדמת

לאחר שבישרה אינטל בחודש מאי האחרון כי את המפעל הבא שלה תקים באירלנד, יצא בסוף השבוע האחרון מהלך מעשי ראשון בתוכנית. העיתונות האירית מדווחת כי אינטל קיבלה אישור ממועצת מחוז Kildare, שבו ממוקמים מפעליה, להקמת מפעל חדש. המפעל הבא שיוקם באירלנד צפוי לייצר שבבים בטכנולוגיה מתקדמת שכוללת מעגלים אלקטרוניים בגודל של 14 ננומטר (מיליארדרית המטר) ומיועד להיות אחד משלושת המפעלים המתקדמים של החברה, בצד אלו שבאורגון ובאריזונה, החל ב-2013.

המפעל החדש ישתרע על פני 162 אלף מטרים מרובעים, כולל חדרים נקיים, שטחי אחסון ואזורים מינהלתיים. זוהי ההשקעה המשמעותית הראשונה שמבצעת אינטל באירלנד מאז 2004. הקמפוס של החברה כולל עד כה שני מפעלים בעיר לייקסליפ ((Leixlip שבמחוז Kildare באזור המזרחי של אירלנד. אינטל היא אחת המעסיקות הגדולות באזור, עם 4,000 עובדים עד כה. המשמעות של מפעל חדש - עם 2,200 מקומות חניה, שמעידים גם על פוטנציאל תעסוקה נרחב - היא קרן אור בהתחשב במצב הכלכלי העגום במדינה.

יותר מ-10 מיליארד דולר על ציוד

ההחלטה של אינטל, שעליה נודע במאי, הגיעה אחרי תקופה ארוכה של אי ודאות בנוגע למיקום הגיאוגרפי המועדף על ענקית השבבים. הסבירות הייתה דווקא כי מפעל שכזה ייבנה בישראל, שבה יש תשתית יותר מתקדמת בקרית גת, ובהתאם השדרוג יוכל להתבצע עם עלויות פחות משמעותיות ועם כוח אדם יותר מיומן. אינטל אמורה להוציא יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה הבאה על ציוד למפעליה בלבד, כאשר הקמת מפעל חדש, כולל הקמה פיזית של התשתיות ורכישת מיכון, תסתכם ב-5 מיליארד דולר בקירוב.