חיפשו חנייה, מצאו השקעה: חברת sPARK מגייסת 1.5 מ' ד'

הסטארט-אפ הישראלי המפתח אפליקציית סלולר לאיתור חנייה במרכזי ערים הצליח לגייס את הסכום מחברת גאות אחזקות ■ השקת האפליקציה מתוכננת לאוקטובר השנה

חברת הסטארט-אפ הישראלית sPARK, המפתחת אפליקציית סלולר לאיתור חנייה במרכזי ערים, מגייסת 1.5 מיליון דולר מחברת גאות אחזקות. עבור החברה, שהוקמה על-ידי ערן בלטר, טל דקל ואור בראון, מדובר בגיוס הראשון שלהם.

החברה הוקמה אך עד כה פועלת מתחת לרדאר. גם ההודעה על השלמת הגיוס לא חושפת פרטים רבים מדי על הטכנולוגיה של החברה אלא רק מציינת כי הרעיון מאחורי המוצר הוא אפליקציה סלולרית שתאפשר פתרון אמיתי לתסכול ולהפסד הזמן והכסף בחיפוש חנייה במרכזי ערים. כך, תאפשר האפליקציה איתור חנייה ברחובות ובחניונים בלחיצת כפתור. השקת האפליקציה מתוכננת לאוקטובר השנה, ובחברה כבר חולמים בגדול ולאחר ההשקה בתל אביב, היזמים בונים על התרחבות לניו יורק, לונדון, פריז וערים נוספות.

מאחורי ההשקעה עומדת, כאמור, קבוצת גאות אחזקות של רן אריאב, תעשיין ותיק שמגיע בכלל מתחום האלומיניום. עבור גאות אחזקות, מדובר בהשקעה השנייה בתחום הסטארט-אפים.

בחברת sPARK מועסקים 7 עובדים. בלטר, 36, הוא מהנדס תוכנה ובוגר הטכניון עם ניסיון עשיר באפיון, הובלה ופיתוח של מוצרי תוכנה. דקל, 35, בוגר תלפיות ולשעבר סמנכ"ל טכנולוגיות של קרן ההון סיכון אתלון גלובל סקיוריטי, המשקיעה במיזמים מתחום ביטחון הפנים. בראון, 32, היא מנהלת שיווק במדיה דיגיטלית וחברתית.

לדברי בלטר, המשמש כמנכ"ל החברה, "מצוקת חיפוש החניה מוכרת לכל תושב, עובד או מבקר עם רכב במרכזי מטרופולינים. כפי שעולה מסקר שוק שערכנו בתחילת הדרך, המצוקה כה משמעותית עד כדי השפעה על החלטות חשובות כגון בחירת מקום מגורים ומקום עבודה. האפליקציה שלנו נותנת מענה למצוקה זו בטכנולוגיה חדשנית".

ממשיכים לחפש פתרון למצוקה

חברת sPARK, יש לציין, איננה היחידה בישראל שמנסה לפתור את מצוקת חיפוש החנייה. בשוק פועלות מספר חברות, שכל אחת מהן מציעה פתרון משלה. כך, אפליקציית Parkspool מציעה לבעלי חניות פרטיות במקומות שונים בארץ להציע אותן להשכרה לטובת בעלי רכבים שסובלים ממצוקת חניה. מחפש החניה ישלם בתמורה 7.35 שקל לשעת חניה, ובעלי החניות יוכלו להרוויח כמה מאות שקלים בחודש מהשכרת השטח שלהם.

בדומה ל-Parkspool, גם השירות של Just Park It מאפשר לבעלי חניות פרטיות להשכיר אותן לנהגים מזדמנים. הנהג הזקוק נואשות לחניה, יכול דרך האפליקציה לבקש לאתר חניות הקרובות למקום שבו הוא נמצא או לכתובת מסוימת. בעל החניה קובע את עלות ההשכרה, כאשר החברה מוסיפה לכך עמלה חד-פעמית של 1.5 שקל.

כיוון אחר לפתרון בעיית חיפוש החניה הם שירותים בהם אנשים מודיעים מתי עזבו את החניה שלהם. לדוגמה, ParkNet, רשת חברתית מבוססת GPS. הודעה של המשתמש מפורסמת בין חברי הקהילה המחפשים חניה על-גבי מפה, שיכולה לנווט את הנהג לאותו מקום. כך נהגים יכולים לדעת איפה להחנות את רכבם, בלי להסתובב זמן רב במעגלים, במקום שבו אין להם סיכוי למצוא חניה פנויה.