גדעון סער: "להפסיק להתייחס לביטחון כפלנטה אחרת"

שר החינוך בראיון לעורך "גלובס" חגי גולן: "האתגרים הביטחוניים הם אמיתיים אבל גם נושא החינוך הוא נושא של חוסן לאומי" ■ סער: לא שוקל ריצה לראשות הממשלה; החברות רבת השנים עם ח"כ יחימוביץ' לא נפגעה

עורך "גלובס" חגי גולן אירח היום (ב') את שר החינוך גדעון סער במסגרת תוכנית "בארבע עיניים" לקראת החזרה לשנת הלימודים החדשה, ושוחח עימו על תקציב משרדו, על תקציב הביטחון, תקיפה ישראלית אפשרית באיראן, מחשבות על ריצה לראשות הליכוד והממשלה והחברות רבת השנים עם ח"כ שלי יחימוביץ'.

- תקציב משרד החינוך הוא השני בהיקפו. בוא נדבר על התקציב באופן כללי. אתה רואה את הויכוח על תקציב הביטחון - איפה אתה בתוך הויכוח הזה?

"אני רוצה להגיד בצורה ברורה ביותר: חייבים לרסן את המשך הגידול בתקציב הביטחון. בסוף אנחנו חיים בעולם של משאבים מוגבלים. אם אני מקבל את הנחת היסוד ואני מקבל אותה שלא ניתן להגדיל את יעד הגירעון מעבר למה שהוגדל ולא ניתן לפרוץ את מסגרת ההוצאה בפרט שאנחנו רואים סימנים של האטה, אז אנחנו צריכים לבחור ולהחליט".

- אתה שותף בעצם לדעה שמה שאנחנו חווים עכשיו אולי זה מסע הפחדה כדי להשיג עוד תקציבים לתקציב הביטחון?

"לא, מכיוון שאני אומר שהאתגרים הביטחוניים הם אמיתיים אבל אני יכול להגיד שאין לנו מכניזם דומה. הממשלה לא קיימה עדיין דיון בתקציב החינוך ובגידול הרב שנתי שנדרש כתוצאה מכל מיני דברים. התאמת המערכת למאה ה-21, סוגיות של חינוך מיוחד וכו', כפי שהיא קיימה דיון בשבוע שעבר בתקציב הביטחון. אנחנו חייבים להפסיק להתייחס לביטחון כאילו זה איזושהי פלנטה אחרת עם כללים אחרים ונבדלים".

*** צפו בראיון המלא עם סער בווידיאו המצורף