גנבו הכבלים: אזור תעשיה בגליל מנותק מטלפון שבועיים

מפעלים באזור התעשייה צח"ר (צפת, חצור וראש פינה) מנותקים מרשת הטלפונים של בזק כבר שבועיים בעקבות גניבת כבלי התקשורת, כנראה בידי גנבי מתכות

מפעלים באזור התעשייה צח"ר (צפת, חצור וראש פינה) מנותקים מרשת הטלפונים של בזק כבר שבועיים בעקבות גניבת כבלי התקשורת, כנראה בידי גנבי מתכות. תעשיינים שפועלים במקום מתלוננים כי זו הפעם השלישית בשבועות האחרונים שגנבי מתכות גונבים את כבלי התקשורת של בזק, והם נשארים עם טלפונים מנותקים, בלי שירותי פקסימיליה ובלי חיבורים לרשת האינטרנט.

"אנחנו עובדים רק עם טלפונים סלולאריים, כבר שבועיים. זה כמו בעולם שלישי", התלונן בשיחה עם "גלובס", דניאל חודי, בעל שלושה מפעלים באזור התעשייה, לייצור שמן ורהיטים. "אי אפשר לקבל הזמנות מלקוחות שלנו בחו"ל, כי הם מתקשרים ולא מקבלים מענה. נגרם לנו נזק תדמיתי קשה, כי אנחנו לא נראים רציניים בפני לקוחות בעולם. מתקשרים אלינו ואין תשובה".

לדברי מנכ"ל אזור התעשייה, עמוס רובין, "הבעיה הובאה לידיעת מנכ"ל בזק, והובטח לנו שבמקום כבלי נחושת, שנגנבים כאן בתדירות גבוהה, יותקנו רכיבים אחרים כך שיהיה קשה יותר לגנוב ולהעלים. אנו משוועים לפתרונות. בתל אביב זה לא היה קורה".

לדבריו, הכבלים שנגנבו משפיעים על התקשורת רק בארבעה מפעלים מתוך כ-50 שפועלים בכל אזור התעשייה, שבו מועסקים כ-2,500 מתושבי הצפון. בבזק אמרו היום, כי הבעיה באזור התעשייה צח"ר מוכרת וכי נעשים מאמצים לפתור את מצוקת התקשורת של המפעלים במקום בתוך זמן קצר.