גולדמן זאקס: צפו לקאמבק באירופה; מחיר הנפט יתמתן

במזכר ששלחו ללקוחות, המליצו שני אסטרטגים בבנק ההשקעות לרכוש את תעודת הסל GSSTDOME המכילה מניות של חברות אירופיות עם חשיפה גדולה לגוש האירו ■ ג'ים אוניל: לא לדאוג לגבי מחיר הנפט

אומנם אנליסטים, אסטרטגים וכלכלנים רבים סוברים כי הכלכלה הגלובלית נכנסת לתקופה ארוכה של האטה, בשעה שגוש האירו נאבק במשבר החוב הגואה וסין נאבקת בהאטת הצמיחה. עם זאת, כריסטיאן מולר גליסמן ופיטר אופנהיימר, אסטרטגים בבנק ההשקעות גולדמן סאקס, טוענים כי זה הזמן להמר על קאמבק באירופה.

במזכר האחרון ששלחו ללקוחות הבנק המליצו האסטרטגים לרכוש מניות עם חשיפה לאירופה ולמכור מניות של חברות עם חשיפה לארה"ב. "אנו ממליצים על פוזיציית לונג בתעודת הסל GSSTDOME המכילה בתוכה מניות של חברות אירופיות בעלי חשיפה גבוהה לגוש האירו", הם כתבו במזכר. מנגד, השניים המליצו לפתוח פוזיציית שורט על תעודת הסל GSSTAMER, המכילה מניות של חברות אירופיות עם חשיפה גדולה לארה"ב.

האסטרטגים מנמקים את המלצתם בטענה כי תעודת הסל GSSTAMER הציגה ביצועי יתר בשנה האחרונה, אל מול התעודה המקבילה עם החשיפה לאירופה ולכן היא נסחרת בפרימיום מהותי. "אנו סבורים כי המגמה הזו תתהפך ברגע שהמצב באירופה ישתפר. בנוסף, ביצועי הפוזיציה עליה המלצנו צפויים להתגבר כאשר האירו יתחזק מול הדולר".

בתוך כך, רבים אולי לא יודעים זאת, אך ג'ים אוניל, הכלכלן הראשי של גולדמן זאקס, המוכר יותר בתור הכלכלן שתבע את המונח מדינות ה- BRIC, עשה את עבודת הדוקטורט שלו על מחירי הנפט. לכן, בתור מומחה ל"זהב השחור" הוא התייחס במזכר ששלח ללקוחות הבנק לאחרונה להשלכות האסקלציה בין ישראל לאיראן ובמזרח התיכון בכלל, על מחירי הנפט הגואים.

במזכר ששלח, אוניל כתב כי הוא משתייך לאלו המאמינים כי העלייה במחירי הנפט בעשור האחרון גרמה לעודפים בצד ההיצע של הזהב השחור (כמו גם בצד הביקוש), כך ש"הבעיות האחרונות שאנשים צריכים לדאוג מהם, אלו היצעי הנפט ומחיריו". "מצאתי את עצמי תוהה, אם יכולנו להוציא באופן קבוע מהשוק את הקונפליקט הישראלי-איראני, כמה ירד מחיר הנפט?", כתב אוניל.