אילן בן-דב מסתבך: האצ'יסון ביטלה את עסקת פרטנר

קרן האצ'יסון הודיעה לבן-דב, השוהה בימים אלה בחו"ל, על ביטול העסקה לרכישת פרטנר תמורת 125 מיליון דולר ■ רמז לביטול העסקה היה ניתן לקבל כאשר סאני וסקיילקס הודיעו על דחיית האסיפות שתוכננו ליום חמישי הקרוב

סאגת פרטנר נמשכת ודוחקת את בעל השליטה אילן בן-דב לפינה. חברת האחזקות הסינית האצ'יסון, שעמדה לרכוש את חברת סקיילקס - חברת-האם של פרטנר, הודיעה הערב (ב') לבן-דב על ביטול העסקה מאחר וככל הנראה קיבלה מידע חדש שהתגלה על החברה. אם ביטול העסקה יהיה סופי, השאלה שעומדת על הפרק היא כיצד בן-דב יוכל לממן את חובותיו ולשלם לבעלי האג"ח ולבנקים.

ככל הנראה בן-דב, השוהה בימים אלו בחופשה באירופה, קיבל את ההודעה באכזבה רבה ולפי הערכות אף צפוי לדרוש פיצוי מהאצ'יסון במקרה שביטול העסקה יהיה סופי.

כאמור, סקיילקס וסאני הודיעו בתחילת חודש יוני על העסקה למכירת 75% מסקיילקס לידי קרן האצ'יסון, שבשליטת המיליארדר לי קה-שינג, בתמורה ל-125 מיליון דולר. מדובר במחיר של 23.2 שקל למניה, קרי פרמיה של יותר מ-230% על מחיר השוק. סקיילקס תמכור לסאני את פעילות יבוא ושיווק מכשירי סמסונג בישראל תמורת 100 מיליון דולר.

בנוסף, לפי מתווה העסקה, סקיילקס הייתה אמורה לפרסם הצעת רכש חלקית לאגרות החוב שלה. מדובר בפחות מ-50% מיתרת הערך הנקוב של כל סדרות האג"ח במחיר ממוצע משוקלל של 69% מערך הפארי שלהן, כלומר "תספורת" של 31% למחזיקי האג"ח המחזיקים את הכמות האמורה. כעת, נשאלת השאלה כיצד בן-דב יוכל לשלם את חובותיו למחזיקי האג"ח והאם הם צפויים לעמוד בפני תספורת כואבת יותר.

האצ'יסון העניקה גם הארכה לפירעון ההלוואה בסך 300 מיליון דולר שהעניקה לסקיילקס ב-2009, כחלק מהמימון לרכישת השליטה בפרטנר. ההלוואה הייתה אמורה להיפרע ב-27 באפריל 2014, אולם היא הוארכה ב-3 שנים.

האם פרטנר ידעה על ביטול העסקה?

אולם, העסקה נתקלה בקשיים ועדות לביטולה היה ניתן למצוא כבר לפני מספר ימים, אז סאני וסקיילקס דחו את האסיפות המיוחדות שזימנו ליום חמישי הקרוב, בהן היו אמורות לאשר את העסקה. האסיפות נדחו בשבועיים והחברות לא ציינו סיבה מיוחדת לדחייתן.

עדות נוספת לכוונותיה של האצ'יסון היה ניתן לקבל גם בדיונים שערכו ראשי החברה בהונג קונג, דיונים שבהם נכח גם דן אלדר, נציג האצ'יסון בישראל. לפי הערכות בדיונים אלו מנהלי קרן ההשקעות קיבלו את ההחלטה על ביטול העיסקה לרכישת פרטנר, שמנייתה ירדה מאז ההודעה על העסקה בכ-16%.