בשל עדכון לוחות התמותה: כלל ביטוח הפסידה 53.2 מ' ש'

ערב מכירת החברה הבת גארד ב-221 מיליון דולר, לכלל ביטוח יתרת רווחים הראויים לחלוקה בסך של כ-636 מיליון שקל

השינוי שהכתיב משרד האוצר לחברות הביטוח בנוגע לשינוי אומדני תוחלת החיים שלפיהם הן פועלות, הוביל את קבוצת כלל ביטוח , בניהול שי טלמון ובשליטת אי.די.בי, להפסד של כ-53 מיליון שקל ברבעון השני.

עקב הגדלת עתודות ביטוח חיים בכ-54 מיליון שקל אחרי מס והוצאות מכירת חברת הביטוח האמריקנית גארד בהיקף של 13 מיליון שקל, החברה הציגה הפסד של כ-11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012.

מכירת גארד לידי חברת ביטוח המשתייכת לענקית ההחזקות ברקשייר האת'וואי של וורן באפט, צפויה להניב לכלל ביטוח רווח של 72 מיליון שקל לאחר מס, אם וכאשר תושלם.

בשקלול רווחי השקעה שנזקפו להון העצמי של החברה, כלל ביטוח הציגה במחצית הראשונה של השנה רווח כולל של כ-11 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל של 80 מיליון שקל במחצית המקבילה. ברבעון השני של השנה ההפסד הכולל הסתכם בכ-127 מיליון שקל. החברה הציגה גידול בפרמיות שמכרה בכל מגזרי הפעילות, בתקופת הרבעונית ובמחצית השנתית.

בכלל ביטוח ציינו היום כי "תוצאות הרבעון השני הושפעו מהמגמה השלילית בשוק ההון ומהגדלת העתודות בביטוח חיים, בעקבות החלטת אוצר בנוגע לעדכון לוחות התמותה". בחברה מוסיפים כי, עם זאת "נמשך הגידול בפרמיות שמוכרת הקבוצה בכל מגזרי פעילותה".

הרפורמה "תעלה" לכלל 96 מ' ש'

דוחות כלל מלמדים שהרפורמה שמוביל האוצר בנוגע לשינוי אומדני תוחלת החיים שלפיהם פועלות חברות הביטוח "תעלה" לה כ-96 מיליון שקל נטו לאחר מס (כ-147 מיליון שקל לפני מס), שייגרעו מדוחות הרווח והפסד שלה. הסכום האמור מחולק לשניים - כ-54 מיליון שקל שהוכרו כהפסד כבר ברבעון החולף, ו-42 מיליון שקל נוספים שיוכרו כהפסד לאורך השנים.

מגזר החיסכון לטווח ארוך הושפע באופן משמעותי בשל הוראות הרגולציה. כך, ללא שקלול הגדלת העתודות, תחום ביטוח החיים הציג שורה תחתונה פושרת יחסית כתוצאה מהתלות בשוקי ההון, כשתחומי הפנסיה והגמל ממשיכים להציג רווחיות נאה של כ-70 מיליון שקל יחדיו (בדומה לתקופה המקבילה).

החברה שמרה על יציבות יחסית בתחום הביטוח הכללי בישראל בהסתכלות על הפרמיות ובבחינת הרווחיות, הן במחצית והן ברבעון השני. הפעילות בתחום הציגה רווחיות, אם כי תחום הרכב רכוש (ביטוח מקיף וצד ג' לרכבים) רשם הפסדים של כ-19 מיליון שקל מתחילת שנה. בתחום הבריאות, החברה הפסידה כ-14 מיליון שקל ברבעון, מה שקיזז את רווחיה בתחום זה במחצית לכ-13 מיליון שקל. תחום הפיננסים, באמצעות כלל פיננסים, ממשיך להעיב על תוצאות כלל ביטוח, והסב לה הפסד של כ-19 מיליון שקל במחצית.

ומה בנוגע ליכולתה של כלל ביטוח לשרת את צורכי המזומנים של החברה האם - אי.די.בי פתוח? לאחר שביוני האחרון חילקה החברה דיבידנד בהיקף של כ-250 מיליון שקל, קודם להשלמת מכירת גארד בתמורה לסכום נאה של 221 מיליון דולר (כ-880 מיליון שקל), לחברה יתרת רווחים הראויים לחלוקה המותאמת לדרישות ההון, בסך של כ-636 מיליון שקל.

כלל ביטוח
 כלל ביטוח